Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MODEL PŘEDMĚTOVĚ-DIDAKTICKÝCH KOMPETENCÍ UČITELŮ REFLEKTUJÍCÍ ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKŮ A STUDENTŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73615904" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73615904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/01/Itev_2_2022.pdf" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/wp-content/uploads/2023/01/Itev_2_2022.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MODEL PŘEDMĚTOVĚ-DIDAKTICKÝCH KOMPETENCÍ UČITELŮ REFLEKTUJÍCÍ ROZVOJ INFORMATICKÉHO MYŠLENÍ U ŽÁKŮ A STUDENTŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozvoj a zapracování konceptu rozvoje informatického myšlení (z anglického computational thinking) žáků do kurikula informatických předmětů je v současnosti jednou z velkých výzev, se kterými se česká školská soustava vyrovnává. Takto koncipovaná výuka ale předpokládá cílený rozvoj obsahově-předmětových a didakticko-pedagogických kompetencí učitelů potřebných pro rozvoj informatického myšlení u jejich žáků a studentů. Předložená stať se tak zabývá možností vymezení obecného modelu předmětově-didaktických kompetencí učitelů podporující rozvoj informatického myšlení u žáků a studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    MODEL OF SUBJECT-DIDACTIC COMPETENCES OF TEACHERS REFLECTING THE DEVELOPMENT OF COMPUTATIONAL THINKING IN PUPILS AND STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didactic-pedagogical competences of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences of teachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inovace a technologie ve vzdělávání

  • ISSN

    2571-2519

  • e-ISSN

    2571-2519

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    11-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus