Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73621289" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73621289 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9122/7591" target="_blank" >https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9122/7591</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2023.4.19" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2023.4.19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didactic- pedagogical competencies of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences ofteachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers
Popis výsledku anglicky
The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didactic- pedagogical competencies of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences ofteachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education, Technology and Computer Science
ISSN
2719-6550
e-ISSN
2719-7417
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
188-198
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—