Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73621289" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73621289 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9122/7591" target="_blank" >https://journals.ur.edu.pl/jetacomps/article/view/9122/7591</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2023.4.19" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2023.4.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didactic- pedagogical competencies of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences ofteachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Development of Informatics Thinking of Pupils and Students Using the Model of Subject-Didactic Competences of Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The development and incorporation of the concept of the development of computational thinking into the curriculum of computing subjects is currently one of the major challenges facing the Czech school system. However, such a concept of teaching presupposes a targeted development of content-subject and didactic- pedagogical competencies of teachers necessary for the development of computational thinking in their pupils and students. Thus, the present paper deals with the possibility of defining a general model of subject-matter and didactic competences ofteachers supporting the development of computational thinking in pupils and students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Education, Technology and Computer Science

  • ISSN

    2719-6550

  • e-ISSN

    2719-7417

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    188-198

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus