Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Soubor specifik a problémů vzdělávání romských žáků na ZŠ a návrh možných řešení.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616381" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Soubor specifik a problémů vzdělávání romských žáků na ZŠ a návrh možných řešení.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek si klade za cíl informovat čtenáře o možné specifikaci problémů, které žákům romského etnika brání vefektivním vzdělávání. Vpraktické části se jedná především oodhalení a možné pojmenování těchto problémů. Důležitou součástí je určení toho, kde seproblémy nejčastěji nachází, zda se jedná o školní, volnočasové, či rodinné prostředí žáka. Příspěvek dále přináší pohled na postavení romského žáka včeské škole. Zabývá se možnými návrhy pozitivního působení na žáka ve školním i mimoškolním prostředí. Vmimoškolním prostředí se jedná především o spolupráci srodinou žáka. Mezi východiska příspěvku patří také volnočasový kroužek pro romské děti, který je pod mým vedením již 7 rokem.

  • Název v anglickém jazyce

    A set of specifics and problems of the education of Roma pupils in primary schools and a proposal for possible solutions.

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to inform the reader about the possible specification of problems that prevent students of the Roma ethnicity from receiving an effective education. In the practical part, it is primarily about uncovering and possibly naming these problems. An important part is determining where the problems are most often found, whether it is the student&apos;s school, leisure, or family environment. The article also provides an insight into the position of the Roma student in the Czech school. It deals with possible proposals for a positive effect on the student in the school and extracurricular environment. The out-of-school environment is mainly about the cooperation of the student&apos;s family. The basis of the contribution also includes a leisure club for Roma children, which has been under my leadership for 7 years.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník príspevkov zo XVII. vedeckej konferencie doktorandov s medzinárodnou účasťouUniverzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky

  • ISBN

    978-80-558-1943-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    103-108

  • Název nakladatele

    Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta UKF v Nitre

  • Datum konání akce

    5. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku