Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616829" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055" target="_blank" >10.36315/2022v1end055</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we will discuss partial results of the study entitled “Mathematics and Reading Preschool Literacy (MRPL1)”, in which 119 teachers from 72 kindergartens from different parts of the Czech Republic participated. The focus will be mainly on the use of modern robotic tools based on the trend of incorporating digital technologies into preschool education. Targeted work with these tools can significantly contribute to the development of children’s spatial orientation, their numerical skills, logical reasoning and algorithmising. In the application part we will focus specifically on the possibilities of educational use of the robotic toy Bee Bot. Overall, however, they lack sufficient methodological support.
Název v anglickém jazyce
Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice
Popis výsledku anglicky
In this paper we will discuss partial results of the study entitled “Mathematics and Reading Preschool Literacy (MRPL1)”, in which 119 teachers from 72 kindergartens from different parts of the Czech Republic participated. The focus will be mainly on the use of modern robotic tools based on the trend of incorporating digital technologies into preschool education. Targeted work with these tools can significantly contribute to the development of children’s spatial orientation, their numerical skills, logical reasoning and algorithmising. In the application part we will focus specifically on the possibilities of educational use of the robotic toy Bee Bot. Overall, however, they lack sufficient methodological support.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and New Developments 2022
ISBN
978-989-53-6143-4
ISSN
2184-044X
e-ISSN
2184-1489
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
244-246
Název nakladatele
inScience Press
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Funchal
Datum konání akce
18. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—