Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73616829" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73616829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36315/2022v1end055" target="_blank" >10.36315/2022v1end055</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we will discuss partial results of the study entitled “Mathematics and Reading Preschool Literacy (MRPL1)”, in which 119 teachers from 72 kindergartens from different parts of the Czech Republic participated. The focus will be mainly on the use of modern robotic tools based on the trend of incorporating digital technologies into preschool education. Targeted work with these tools can significantly contribute to the development of children’s spatial orientation, their numerical skills, logical reasoning and algorithmising. In the application part we will focus specifically on the possibilities of educational use of the robotic toy Bee Bot. Overall, however, they lack sufficient methodological support.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Mathematical Pre-Literacy and Robotic Toys from the Perspective of School Practice

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we will discuss partial results of the study entitled “Mathematics and Reading Preschool Literacy (MRPL1)”, in which 119 teachers from 72 kindergartens from different parts of the Czech Republic participated. The focus will be mainly on the use of modern robotic tools based on the trend of incorporating digital technologies into preschool education. Targeted work with these tools can significantly contribute to the development of children’s spatial orientation, their numerical skills, logical reasoning and algorithmising. In the application part we will focus specifically on the possibilities of educational use of the robotic toy Bee Bot. Overall, however, they lack sufficient methodological support.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education and New Developments 2022

  • ISBN

    978-989-53-6143-4

  • ISSN

    2184-044X

  • e-ISSN

    2184-1489

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    244-246

  • Název nakladatele

    inScience Press

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Funchal

  • Datum konání akce

    18. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku