Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617514" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ksv.upol.cz/civilia/index.php" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/index.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.
Název v anglickém jazyce
The results of the research focused on comparison pupils, students and teachers evaluation of textbooks in the field of Human and Society
Popis výsledku anglicky
The study focuses on the evaluation of history and education of citizenship textbooks (civic and social studies) among secondary school students, hight school students and their teachers through a modified questionnaire by Zuzana Sikora (Sikorová, 2007a). According to the conducted research, which this study reflects, the most used textbooks are those from the publishing houses Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (hereinafter referred to as SPN), Didaktis and Computer Media. Pupils and students were generally more critical of the textbooks than their teachers (the only exception was the SPN textbook for hight vocational schools, for which teachers were highly critical). Using the data obtained from the questionnaire survey, a method was devised to compare opinions from teachers, pupils and students.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
4-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—