Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617514" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ksv.upol.cz/civilia/index.php" target="_blank" >https://ksv.upol.cz/civilia/index.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky výzkumu zaměřujícího se na porovnání hodnocení učebnic vzdělávací oblasti Člověk a společnost žáky, studenty a učiteli.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zaměřuje na hodnocení učebnic dějepisu a výchovy k občanství (občanského a společenskovědního základu) mezi žáky základního vzdělávání, studenty středních škol a jejich učiteli skrze modifikovaný dotazník Zuzany Sikorové (Sikorová, 2007a). Dle realizovaného výzkumu, který tato studie reflektuje, se nejvíce používají učebnice z nakladatelství: Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (dále jen SPN), Didaktis a Computer Media. Žáci a studenti učebnice obecně hodnotili více kritičtěji, než jejich učitelé (výjimkou byla pouze učebnice SPN pro střední odborné školy, ke které učitelé zaujali výrazně kritický postoj). Za využití získaných dat z dotazníkového šetření byla navržena metoda, jak porovnávat názory od učitelů, žáků a studentů.

  • Název v anglickém jazyce

    The results of the research focused on comparison pupils, students and teachers evaluation of textbooks in the field of Human and Society

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on the evaluation of history and education of citizenship textbooks (civic and social studies) among secondary school students, hight school students and their teachers through a modified questionnaire by Zuzana Sikora (Sikorová, 2007a). According to the conducted research, which this study reflects, the most used textbooks are those from the publishing houses Nová škola, Fraus, Státní pedagogické nakladatelství (hereinafter referred to as SPN), Didaktis and Computer Media. Pupils and students were generally more critical of the textbooks than their teachers (the only exception was the SPN textbook for hight vocational schools, for which teachers were highly critical). Using the data obtained from the questionnaire survey, a method was devised to compare opinions from teachers, pupils and students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

    2336-3584

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    4-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus