Sledování emoční inteligence u učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617864" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617864 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sledování emoční inteligence u učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem šetření bylo zmapování míry emoční inteligence u souboru dnešních učitelů. Dílčími cíli bylo zjistit, zdali existuje rozdíl ve skóre emoční inteligence mezi muži a ženami a zároveň zjistit, zda emoční inteligence souvisí s věkem a délkou pracovní zkušenosti. Výzkumný soubor tvořilo 440 učitelů základních a středních škol, z toho 152 mužů (průměrný věk 44,9) a 288 žen (průměrný věk 45, 17). Sběr dat probíhal v období přelomu roku 2020 a 2021. Dotazník byl z důvodu epidemiologické situace rozesílán pouze elektronicky. Pro zjištění skóre emoční inteligence bylo využito českého překladu Škály emoční inteligence SEIS. Výsledky šetření poukazuji na to, že existuje významný rozdíl mezi průměrnou hodnotou mužů a žen v dotazníku SEIS ve prospěch žen. Výpočet korelačního koeficientu neprokázal významnou souvislost mezi mírou emoční inteligence a věkem, ani délkou praxe. Tento výsledek byl shledán jak v rámci celého souboru, tak pro soubor mužů i žen.
Název v anglickém jazyce
Monitoring Emotional Intelligence in Teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of the survey was to map the level of emotional intelligence in a sample of teachers. The partial goals were to find out whether there is a difference in the score of emotional intelligence between male and female teachers and at the same time to find out whether emotional intelligence is related to age and length of work experience. The research group consisted of 440 primary and secondary school teachers, of which 152 were men (average age 44, 9) and 288 women (average age 45, 17). Data collection took place between the 2020 and 2021. Due to the epidemiological situation, the questionnaire was sent only electronically. The Czech translation of the SEIS Emotional Intelligence Scale was used to determine the emotional intelligence score. The results of the survey indicate that there is a significant difference between the average value of men and women in the SEIS questionnaire in favor of women. The calculation of the correlation coefficient did not show a significant relationship between the level of emotional intelligence and age, and the length of practice. This result was found both within the whole group and for the group of men and women
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Změna sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-6174-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
339-356
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
31. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—