Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sledování emoční inteligence u učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73617864" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73617864 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sledování emoční inteligence u učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem šetření bylo zmapování míry emoční inteligence u souboru dnešních učitelů. Dílčími cíli bylo zjistit, zdali existuje rozdíl ve skóre emoční inteligence mezi muži a ženami a zároveň zjistit, zda emoční inteligence souvisí s věkem a délkou pracovní zkušenosti. Výzkumný soubor tvořilo 440 učitelů základních a středních škol, z toho 152 mužů (průměrný věk 44,9) a 288 žen (průměrný věk 45, 17). Sběr dat probíhal v období přelomu roku 2020 a 2021. Dotazník byl z důvodu epidemiologické situace rozesílán pouze elektronicky. Pro zjištění skóre emoční inteligence bylo využito českého překladu Škály emoční inteligence SEIS. Výsledky šetření poukazuji na to, že existuje významný rozdíl mezi průměrnou hodnotou mužů a žen v dotazníku SEIS ve prospěch žen. Výpočet korelačního koeficientu neprokázal významnou souvislost mezi mírou emoční inteligence a věkem, ani délkou praxe. Tento výsledek byl shledán jak v rámci celého souboru, tak pro soubor mužů i žen.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring Emotional Intelligence in Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the survey was to map the level of emotional intelligence in a sample of teachers. The partial goals were to find out whether there is a difference in the score of emotional intelligence between male and female teachers and at the same time to find out whether emotional intelligence is related to age and length of work experience. The research group consisted of 440 primary and secondary school teachers, of which 152 were men (average age 44, 9) and 288 women (average age 45, 17). Data collection took place between the 2020 and 2021. Due to the epidemiological situation, the questionnaire was sent only electronically. The Czech translation of the SEIS Emotional Intelligence Scale was used to determine the emotional intelligence score. The results of the survey indicate that there is a significant difference between the average value of men and women in the SEIS questionnaire in favor of women. The calculation of the correlation coefficient did not show a significant relationship between the level of emotional intelligence and age, and the length of practice. This result was found both within the whole group and for the group of men and women

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Změna sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-6174-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    339-356

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    31. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku