Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73618163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73618163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená studie je stručnou rekapitulací vývoje institucionální předškolní výchovy v podmínkách české mateřské školy. Blíže se zabývá současnými otázkami předškolního vzdělávání z pohledu vybraných mezinárodních ukazatelů, kde se autorky věnují analýzám a jejich výsledkům a poukazují na pozitiva, ale i negativa, s nimiž se učitelé českých mateřských škol v současnosti potýkají. V dané návaznosti je čtenář seznámený s online nástrojem, který vznikl jako reakce na přetrvávající problémy, a to se snahou reagovat na potřeby praxe v oblasti pedagogické diagnostiky. Online aplikaci vytvořil a ověřil výzkumný tým na PdF UP v Olomouci. Nástroj má pomoci nejenom učitelům v praxi, ale i studentům, kteří se na profesi učitele teprve připravují. Studie je současně vzpomínkou na prof. Marii Podhájeckou, která celý svůj profesní život věnovala předškolní výchově.
Název v anglickém jazyce
kindergarten, preschool education, pedagogical diagnosis, child, teacher.
Popis výsledku anglicky
The present study is a brief recapitulation of the development of institutional preschool education in the conditions of nursery schools in the Czech Republic. It addresses the current issues of preschool education from the perspective of selected international indicators. Based on relevant analyses, the readers are presented with the positives and negatives that Czech nursery school teachers currently face. In this context, the paper presents an online instrument which was developed at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc as a response to the persistent problems in the field of educational diagnostics. The instrument is intended to help both teachers and teacher training students. At the same time, the study is written in memory of Prof. Mária Podhájecká, who devoted her professional life to preschool education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kontext dinezie preprimárnej edukacie
ISBN
978-80-555-3039-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
49-59
Název nakladatele
neuveden
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
PDf Prešovské univerzity v Prešově
Datum konání akce
4. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—