Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F22%3A73618163" target="_blank" >RIV/61989592:15410/22:73618163 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3" target="_blank" >https://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Minova3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložená studie je stručnou rekapitulací vývoje institucionální předškolní výchovy v podmínkách české mateřské školy. Blíže se zabývá současnými otázkami předškolního vzdělávání z pohledu vybraných mezinárodních ukazatelů, kde se autorky věnují analýzám a jejich výsledkům a poukazují na pozitiva, ale i negativa, s nimiž se učitelé českých mateřských škol v současnosti potýkají. V dané návaznosti je čtenář seznámený s online nástrojem, který vznikl jako reakce na přetrvávající problémy, a to se snahou reagovat na potřeby praxe v oblasti pedagogické diagnostiky. Online aplikaci vytvořil a ověřil výzkumný tým na PdF UP v Olomouci. Nástroj má pomoci nejenom učitelům v praxi, ale i studentům, kteří se na profesi učitele teprve připravují. Studie je současně vzpomínkou na prof. Marii Podhájeckou, která celý svůj profesní život věnovala předškolní výchově.

  • Název v anglickém jazyce

    kindergarten, preschool education, pedagogical diagnosis, child, teacher.

  • Popis výsledku anglicky

    The present study is a brief recapitulation of the development of institutional preschool education in the conditions of nursery schools in the Czech Republic. It addresses the current issues of preschool education from the perspective of selected international indicators. Based on relevant analyses, the readers are presented with the positives and negatives that Czech nursery school teachers currently face. In this context, the paper presents an online instrument which was developed at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc as a response to the persistent problems in the field of educational diagnostics. The instrument is intended to help both teachers and teacher training students. At the same time, the study is written in memory of Prof. Mária Podhájecká, who devoted her professional life to preschool education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kontext dinezie preprimárnej edukacie

  • ISBN

    978-80-555-3039-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    49-59

  • Název nakladatele

    neuveden

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    PDf Prešovské univerzity v Prešově

  • Datum konání akce

    4. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku