Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3d Modelling and Its Use in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73619507" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73619507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/PDF/1301.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/PDF/1301.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3d Modelling and Its Use in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Technology is part of our lives, it is all around us. It can be concluded that a person without the necessary basic technical knowledge and skills would not be able to perform his social function and lead a full life. Today, these objectives are further developed by the use of digital technologies to support these activities. One of the manifestations of these trends is the increasing interest in 3D modelling, which is becoming an integral part of the curriculum in some primary schools. The inclusion of 3D modelling and the subsequent 3D printing is an innovative way of using modern information and communication technologies in education. Its impact can positively influence the formation of key learning activities for pupils in primary schools where such focused teaching is implemented.The research work carried out, which is the subject of the present paper, aimed, based on the methods of pedagogical research, to map the issues of the use and benefits of 3D modelling in selected primary schools, including a systematic description of specific tools for the implementation of such focused teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    3d Modelling and Its Use in Education

  • Popis výsledku anglicky

    Technology is part of our lives, it is all around us. It can be concluded that a person without the necessary basic technical knowledge and skills would not be able to perform his social function and lead a full life. Today, these objectives are further developed by the use of digital technologies to support these activities. One of the manifestations of these trends is the increasing interest in 3D modelling, which is becoming an integral part of the curriculum in some primary schools. The inclusion of 3D modelling and the subsequent 3D printing is an innovative way of using modern information and communication technologies in education. Its impact can positively influence the formation of key learning activities for pupils in primary schools where such focused teaching is implemented.The research work carried out, which is the subject of the present paper, aimed, based on the methods of pedagogical research, to map the issues of the use and benefits of 3D modelling in selected primary schools, including a systematic description of specific tools for the implementation of such focused teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    30-34

  • Kód UT WoS článku

    001027245000005

  • EID výsledku v databázi Scopus