Digitalizace vzdělávání aneb rozvoj digitální gramotnosti očima učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73620700" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73620700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitalizace vzdělávání aneb rozvoj digitální gramotnosti očima učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuální otázkou procesu vzdělávání, tj. její digitalizace. Jsou rozebírány podmínky, které formují nezbytnost zavést digitální kompetence do edukace a problémy, které tento proces provází. Na výzkumu mezi učiteli středních škol, je pak demonstrován proces pronikání nezbytnosti řešení digitální gramotnosti v podmínkách škol, právě pro zajištění uplatnitelnosti jejich absolventů na trhu práce, ale i v běžném životě. Tyto okolnosti jsou spojeny nejen materiálovo-technologickým zabezpečením výuky, ale především s kompetencemi samotných učitelů vést výuky adekvátními metodami, postupy a nástroji.
Název v anglickém jazyce
The digitalization of education or the development of digital literacy through the eyes of teachers
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the current issue of the education process, i.e. its digitalization. It discusses the conditions that shape the necessity to introduce digital competences into education and the problems that accompany this process. On the research among secondary school teachers, then the process of penetration of the necessity of addressing digital literacy in the conditions of schools is demonstrated, precisely to ensure the employability of their graduates in the labor market, but also in everyday life. These circumstances are connected not only with the material and technological provision of teaching, but above all with the competence of the teachers themselves to conduct the lessons with adequate methods, procedures and tools..
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2023
ISBN
978-80-87570-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
165-171
Název nakladatele
Extrasystem Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—