Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé elektrotechniky a jejich digitální kompetence ve vztahu k výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73621324" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73621324 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202301-0003_ucitele_elektrotechniky_a_jejich_digitalni_kompetence_ve_vztahu_k_vyuce.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/artkey/jti-202301-0003_ucitele_elektrotechniky_a_jejich_digitalni_kompetence_ve_vztahu_k_vyuce.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2023.005" target="_blank" >10.5507/jtie.2023.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé elektrotechniky a jejich digitální kompetence ve vztahu k výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didaktický proces je složitým procesem ovlivněným mnoha okolnostmi, vnějšími i vnitřními a nejinak je to pochopitelně v didaktice a procesu výuky oboru elektrotechnika. S rostoucí digitalizací vzdělávání se však výrazně tento proces proměňuje. Digitální technologie umožňují účinnější a efektivnější učení tím, že poskytují studujícím přístup k široké škále zdrojů, jako jsou online přednášky, videa a simulace, ale i nástrojů jakými jsou různé softwarové nástroje, virtuální laboratoře apod. Tyto digitální zdroje mohou být využity k doplnění výuky i v některých oblastech k náhradě tradiční výuky ve třídě. Výrazným benefitem je pochopitelně nejen názornost ale i možnost učit se svým vlastním tempem a svým vlastním způsobem. Didaktický proces v elektrotechnice se tedy výrazně proměňuje a k tomu je potřeba přizpůsobit nejen proces učení žáků, ale především proces přípravy budoucích učitelů. Využití digitálních technologií, virtuálních laboratoří a automatizovaných systémů znamená mít možnost vytvářet mnohem efektivnější multimediální tvůrčí vzdělávací prostředí. Jsou však učitelé odborných elektrotechnických předmětů dostatečně vybaveni digitálními kompetencemi k vedení výuky vyžadující tyto kompetence? Příspěvek se tedy zabývá mapováním těchto oblastí v prostředí vybraných střední škol Olomouckého kraje.

  • Název v anglickém jazyce

    Electrical Teachers and Their Digital Competences in Relation to Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The didactic process is a complex process influenced by many circumstances, both external and internal, and this is of course no different in the didactics and teaching process of electrical engineering. However, with the increasing digitalization of education, this process is changing significantly. Digital technologies enable more efficient and effective learning by providing learners with access to a wide range of resources such as online lectures, videos and simulations, as well as tools such as various software tools, virtual laboratories, etc. Thus, the didactic process in electrical engineering is changing significantly and it is necessary to adapt not only the learning process of students, but especially the process of preparing future teachers. The use of digital technologies, virtual laboratories and automated systems means being able to create a much more effective multimedia creative learning environment. However, are teachers of vocational electrical subjects sufficiently equipped with digital competences to conduct teaching requiring these competences? The paper therefore deals with mapping these areas in the environment of selected secondary schools in the Olomouc region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    36-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus