Virtuální instrumentace v technické edukaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623645" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21591" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21591</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální instrumentace v technické edukaci
Popis výsledku v původním jazyce
Spojíme-li konstruktivistický přístup s praktickou elektrotechnickou laboratorní edukací ve virtuálním světě internetu, dostaneme systém podporující rozvoj transverzálních kompetencí v kombinaci s úzce vázanými oborovými kompetencemi v elektrotechnice. Tedy rozvoj odborných kompetencí ve spojení s kompetencemi digitálními, informatickými i tvůrčími. Předložený příspěvek přináší pohled na možnosti takovéto realizace laboratorní edukace, která využívá on-line prostředí internetu a aplikací v něm dostupných, ale na bázi teoretických poznatků z elektrotechniky bez kterých není možné realizovat rozvoj jakýchkoli znalostí, vědomostí i dovedností. Přístup ze strany učitele k výuce v tomto pojetí má však v mnohém odlišné znaky od běžně vedené „klasické“ výuky A tady vzniká otázka, zda učitelé jsou na tuto realitu dostatečně připraveni.
Název v anglickém jazyce
Virtual Instruments in Technical Education
Popis výsledku anglicky
If we combine the constructivist approach with practical electrical laboratory education in the virtual world of the Internet, we get a system that supports the development of transversal competences in combination with closely related disciplinary competences in electrical engineering. Thus, the development of professional competences in conjunction with digital, IT and creative competences. This paper presents a view on the possibilities of such implementation of laboratory education, which uses the online environment of the Internet and applications available in it, but on the basis of theoretical knowledge of electrical engineering without which it is impossible to realize the development of any knowledge, knowledge and skills. However, the teacher's approach to teaching in this concept has many different features from the usual "classical" teaching And here the question arises whether teachers are sufficiently prepared for this reality.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
1339-9888
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
38-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—