Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální instrumentace v technické edukaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623645" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21591" target="_blank" >https://www.fpv.umb.sk/app/cmsFile.php?disposition=i&ID=21591</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální instrumentace v technické edukaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spojíme-li konstruktivistický přístup s praktickou elektrotechnickou laboratorní edukací ve virtuálním světě internetu, dostaneme systém podporující rozvoj transverzálních kompetencí v kombinaci s úzce vázanými oborovými kompetencemi v elektrotechnice. Tedy rozvoj odborných kompetencí ve spojení s kompetencemi digitálními, informatickými i tvůrčími. Předložený příspěvek přináší pohled na možnosti takovéto realizace laboratorní edukace, která využívá on-line prostředí internetu a aplikací v něm dostupných, ale na bázi teoretických poznatků z elektrotechniky bez kterých není možné realizovat rozvoj jakýchkoli znalostí, vědomostí i dovedností. Přístup ze strany učitele k výuce v tomto pojetí má však v mnohém odlišné znaky od běžně vedené „klasické“ výuky A tady vzniká otázka, zda učitelé jsou na tuto realitu dostatečně připraveni.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Instruments in Technical Education

  • Popis výsledku anglicky

    If we combine the constructivist approach with practical electrical laboratory education in the virtual world of the Internet, we get a system that supports the development of transversal competences in combination with closely related disciplinary competences in electrical engineering. Thus, the development of professional competences in conjunction with digital, IT and creative competences. This paper presents a view on the possibilities of such implementation of laboratory education, which uses the online environment of the Internet and applications available in it, but on the basis of theoretical knowledge of electrical engineering without which it is impossible to realize the development of any knowledge, knowledge and skills. However, the teacher&apos;s approach to teaching in this concept has many different features from the usual &quot;classical&quot; teaching And here the question arises whether teachers are sufficiently prepared for this reality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

    1339-9888

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    38-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus