Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktuální pohledy na výchovu k občanství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623895" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623895 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333203782" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333203782</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktuální pohledy na výchovu k občanství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se snaží naznačit možnou odpověď na otázku, proč potřebujeme kvalitní občanské vzdělávání a proč by mělo zůstat důstojnou součástí učebních osnov na druhém stupni základních škol. Odpověď je hledána na pozadí současných společenských změn a prostřednictvím inspirace autora M. S. Bransona, který se podobnou otázkou na konci minulého století zabýval v Centru občanského vzdělávání v Kalifornii. Pohled do budoucnosti opíráme o současný společenský kontext, zejména po roce 2000, ve kterém se formovala a zejména realizovala institucionální výchova k občanství.

  • Název v anglickém jazyce

    Current perspectives on citizenship educatio

  • Popis výsledku anglicky

    The study tries to indicate a possible answer to the question of why we need quality civic education and why it should remain a worthy part of the curricula at the second level of primary schools. We will look for the answer against the background of current social changes and through the inspiration of the author M. S. Branson, who at the end of the last century dealt with a similar question at the Center for Civic Education in California. We base our view of the future on the current social context, especially after the year 2000, in which institutional citizenship education was formed and especially implemented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

    2336-3584

  • Svazek periodika

    14.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    137-146

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus