Aktuální pohledy na výchovu k občanství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73623895" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73623895 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333203782" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333203782</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktuální pohledy na výchovu k občanství
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se snaží naznačit možnou odpověď na otázku, proč potřebujeme kvalitní občanské vzdělávání a proč by mělo zůstat důstojnou součástí učebních osnov na druhém stupni základních škol. Odpověď je hledána na pozadí současných společenských změn a prostřednictvím inspirace autora M. S. Bransona, který se podobnou otázkou na konci minulého století zabýval v Centru občanského vzdělávání v Kalifornii. Pohled do budoucnosti opíráme o současný společenský kontext, zejména po roce 2000, ve kterém se formovala a zejména realizovala institucionální výchova k občanství.
Název v anglickém jazyce
Current perspectives on citizenship educatio
Popis výsledku anglicky
The study tries to indicate a possible answer to the question of why we need quality civic education and why it should remain a worthy part of the curricula at the second level of primary schools. We will look for the answer against the background of current social changes and through the inspiration of the author M. S. Branson, who at the end of the last century dealt with a similar question at the Center for Civic Education in California. We base our view of the future on the current social context, especially after the year 2000, in which institutional citizenship education was formed and especially implemented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Civilia. Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
2336-3584
Svazek periodika
14.
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
137-146
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—