Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composition Pedagogy in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73624083" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73624083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://academic.oup.com/edited-volume/55824/chapter-abstract/436613600?redirectedFrom=fulltext" target="_blank" >https://academic.oup.com/edited-volume/55824/chapter-abstract/436613600?redirectedFrom=fulltext</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oxfordhb/9780197574874.013.36" target="_blank" >10.1093/oxfordhb/9780197574874.013.36</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composition Pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter focuses on the current state of composition pedagogy in the Czech Republic. Based on the recent research and professional literature, it presents historical starting points and methodology of individual artistic composition pedagogy and general music-oriented group composition pedagogy. It describes their different goals, objectives, and methodology. Influential historical composers’ schools have been contrasting with a lack of teaching books for the individual artistic composition pedagogy. Methodological texts on group composing are contrasting with the absence of separate composition activities in curricular materials for general music education. These conditions determine two main streams of Czech composition pedagogy and the roles and functions of artistic and general music education. The expanding meaning of the term “composition” offers new possibilities for composing in general music education and non-formal education. It is presented on the methodology of the Different Hearing program. Practical stimuli for group composing and best practice activities by educators and composers are concluding this chapter.

  • Název v anglickém jazyce

    Composition Pedagogy in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on the current state of composition pedagogy in the Czech Republic. Based on the recent research and professional literature, it presents historical starting points and methodology of individual artistic composition pedagogy and general music-oriented group composition pedagogy. It describes their different goals, objectives, and methodology. Influential historical composers’ schools have been contrasting with a lack of teaching books for the individual artistic composition pedagogy. Methodological texts on group composing are contrasting with the absence of separate composition activities in curricular materials for general music education. These conditions determine two main streams of Czech composition pedagogy and the roles and functions of artistic and general music education. The expanding meaning of the term “composition” offers new possibilities for composing in general music education and non-formal education. It is presented on the methodology of the Different Hearing program. Practical stimuli for group composing and best practice activities by educators and composers are concluding this chapter.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Oxford Handbook of Music Composition Pedagogy

  • ISBN

    978-0-19-757487-4

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    "757–778"

  • Počet stran knihy

    968

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly