Přístupy ke vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625821" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625821 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/publikacie/praca-v-zivote-cloveka-vo-vychove-vzdelavani-a-v-terapii-i.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/fakulty-katolickej-univerzity/pedagogicka-fakulta/katedry/katedra-specialnej-pedagogiky/publikacie/praca-v-zivote-cloveka-vo-vychove-vzdelavani-a-v-terapii-i.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přístupy ke vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
Popis výsledku v původním jazyce
Otázka přístupu ke vzdělávání, k vedení výuky je mnoholičná, obsahující mnoho proměnných jak v čase, tak v prostoru. Identifikování vhodných nástrojů inovujících vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je tedy nikdy nekončící proces. V příspěvku je prezentováno empirické šetření, které se zaměřovalo na získání kritérií pro vysokou míru akceptace a maximální účinnosti i efektivnosti nástrojů vzdělávání, které by se v dané oblasti dalo používat. Zkoumanými oblastmi jsou celková percepce bezpečnosti a ochrany zdraví, úroveň a míra potřeby znalostí a informací o bezpečnosti a ochraně zdraví, včetně zdrojů informací a poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví a akceptovatelná a žádoucí forma přenosu těchto informací formou didaktické transformace do vzdělávacího procesu.
Název v anglickém jazyce
Approaches to Health and Safety Education
Popis výsledku anglicky
The question of the approach to education, to the conduct of teaching, is multifaceted, containing many variables in both time and space. Identifying appropriate tools to innovate occupational health and safety education is therefore a never-ending process. This paper presents an empirical investigation that aimed to obtain criteria for a high level of acceptance of and maximum efficiency and effectiveness of training tools that could be used in the field. The areas investigated are the overall perception of health and safety, the level and degree of need for health and safety knowledge and information, including sources of health and safety information and instruction, and the acceptable and desirable form of transferring this information through didactic transformation into the educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Práca v živote človeka: vo výchove, vzdelávaní a v terapii I.
ISBN
978-80-561-1113-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
48-62
Název nakladatele
VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Ružomberok
Datum konání akce
19. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—