Čeští žáci a umělá inteligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626969" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626969 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file" target="_blank" >https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čeští žáci a umělá inteligence
Popis výsledku v původním jazyce
V našem výzkumu sledujeme jak etické způsoby využívání generativní umělé inteligence (kdy AI skutečně slouží především jako pomocník, rádce či trenér), tak způsoby neetické (kdy dochází např. k plagiování, generování domácích úkolů apod.), či dokonce nežádoucí (sledujeme např. situace, v nichž je AI využívána jako zbraň – třeba ke kyberšikaně). Doufáme, že poznatky z výzkumu pomohou při diskuzi o integraci umělé inteligence do vzdělávání v České republice tak, aby byla používána smysluplně – tedy abychom minimalizovali rizika a co nejvíce využívali výhod, které tato technologie nabízí.
Název v anglickém jazyce
Czech students and artificial intelligence
Popis výsledku anglicky
In our research, we are looking at both ethical ways of using generative AI (where AI actually serves primarily as a helper, mentor, or coach), as well as unethical ways (e.g., plagiarism, homework generation, etc.), or even undesirable ways (e.g., we are looking at situations where AI is used as a weapon, such as cyberbullying). We hope that the findings from the research will help in the discussion about the integration of AI into education in the Czech Republic so that it is used in a meaningful way - i.e. to minimize the risks and make the most of the benefits that this technology offers.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
17
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Neuveden
Verze
—