Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeští žáci a umělá inteligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626969" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626969 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file" target="_blank" >https://e-bezpeci.cz/index.php/ke-stazeni/vyzkumne-zpravy/190-cesti-zaci-a-umela-inteligence-2024/file</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeští žáci a umělá inteligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V našem výzkumu sledujeme jak etické způsoby využívání generativní umělé inteligence (kdy AI skutečně slouží především jako pomocník, rádce či trenér), tak způsoby neetické (kdy dochází např. k plagiování, generování domácích úkolů apod.), či dokonce nežádoucí (sledujeme např. situace, v nichž je AI využívána jako zbraň – třeba ke kyberšikaně). Doufáme, že poznatky z výzkumu pomohou při diskuzi o integraci umělé inteligence do vzdělávání v České republice tak, aby byla používána smysluplně – tedy abychom minimalizovali rizika a co nejvíce využívali výhod, které tato technologie nabízí.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech students and artificial intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    In our research, we are looking at both ethical ways of using generative AI (where AI actually serves primarily as a helper, mentor, or coach), as well as unethical ways (e.g., plagiarism, homework generation, etc.), or even undesirable ways (e.g., we are looking at situations where AI is used as a weapon, such as cyberbullying). We hope that the findings from the research will help in the discussion about the integration of AI into education in the Czech Republic so that it is used in a meaningful way - i.e. to minimize the risks and make the most of the benefits that this technology offers.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    17

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze