Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627393" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2024" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines the challenges of identifying and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment in the Czech Republic. Misdiagnosis or delayed diagnosis can negatively affect these pupils&apos; educational development and well-being. Based on a two-year research project at Palacký University, the study employs qualitative interviews with special education experts and quantitative questionnaires from educators to explore this issue. The findings emphasize the need for tailored diagnostic tools, specific intervention strategies, and a multidisciplinary approach involving educators, psychologists, and medical professionals. The research highlights the importance of professional development for educators and policy changes to support inclusive practices for pupils with SLD and severe visual impairment.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines the challenges of identifying and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment in the Czech Republic. Misdiagnosis or delayed diagnosis can negatively affect these pupils&apos; educational development and well-being. Based on a two-year research project at Palacký University, the study employs qualitative interviews with special education experts and quantitative questionnaires from educators to explore this issue. The findings emphasize the need for tailored diagnostic tools, specific intervention strategies, and a multidisciplinary approach involving educators, psychologists, and medical professionals. The research highlights the importance of professional development for educators and policy changes to support inclusive practices for pupils with SLD and severe visual impairment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2024 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-63010-3

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    8540-8543

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku