Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73627393" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73627393 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://library.iated.org/publications/ICERI2024" target="_blank" >https://library.iated.org/publications/ICERI2024</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines the challenges of identifying and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment in the Czech Republic. Misdiagnosis or delayed diagnosis can negatively affect these pupils' educational development and well-being. Based on a two-year research project at Palacký University, the study employs qualitative interviews with special education experts and quantitative questionnaires from educators to explore this issue. The findings emphasize the need for tailored diagnostic tools, specific intervention strategies, and a multidisciplinary approach involving educators, psychologists, and medical professionals. The research highlights the importance of professional development for educators and policy changes to support inclusive practices for pupils with SLD and severe visual impairment.
Název v anglickém jazyce
Specific Learning Disabilities in Pupils with Severe Visual Impairment
Popis výsledku anglicky
This article examines the challenges of identifying and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment in the Czech Republic. Misdiagnosis or delayed diagnosis can negatively affect these pupils' educational development and well-being. Based on a two-year research project at Palacký University, the study employs qualitative interviews with special education experts and quantitative questionnaires from educators to explore this issue. The findings emphasize the need for tailored diagnostic tools, specific intervention strategies, and a multidisciplinary approach involving educators, psychologists, and medical professionals. The research highlights the importance of professional development for educators and policy changes to support inclusive practices for pupils with SLD and severe visual impairment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI2024 Proceedings
ISBN
978-84-09-63010-3
ISSN
2340-1095
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
8540-8543
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Seville
Datum konání akce
11. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—