Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Recognizing And Addressing Specific Learning Disabilities In Pupils With Visual Impairments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73626698" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73626698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kuey.net/index.php/kuey/article/view/6438" target="_blank" >https://kuey.net/index.php/kuey/article/view/6438</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Recognizing And Addressing Specific Learning Disabilities In Pupils With Visual Impairments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the issue of depicting and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment. This issue has been resonating in special education practice in the Czech Republic for a long time. The current practice in the Czech Republic is such that it is very difficult to diagnose and distinguish when it is SLD and when it is an issue related to severe visual impairment, and thus very often only a suspected diagnosis is made. This paper aims to present the research results in this area in our country (this research is co-financed by IGA_PdF_2024_019 - The phenomenon of specific learning disabilities in pupils with visual impairment). The paper also includes research on the topic in the context of global research and will be followed by a mapping of the current situation at the level of Czech special education. Data for the research itself was collected through questionnaires and interviews with experts on the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Recognizing And Addressing Specific Learning Disabilities In Pupils With Visual Impairments

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the issue of depicting and diagnosing specific learning disabilities (SLD) in pupils with severe visual impairment. This issue has been resonating in special education practice in the Czech Republic for a long time. The current practice in the Czech Republic is such that it is very difficult to diagnose and distinguish when it is SLD and when it is an issue related to severe visual impairment, and thus very often only a suspected diagnosis is made. This paper aims to present the research results in this area in our country (this research is co-financed by IGA_PdF_2024_019 - The phenomenon of specific learning disabilities in pupils with visual impairment). The paper also includes research on the topic in the context of global research and will be followed by a mapping of the current situation at the level of Czech special education. Data for the research itself was collected through questionnaires and interviews with experts on the subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri

  • ISSN

    1303-0485

  • e-ISSN

    2148-2403

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    72-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus