Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of wellbeing in schools using the GROW method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73628906" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73628906 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf" target="_blank" >http://jep.upol.cz/2024/Journal-of-Exceptional-People-Volume13-Number25.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of wellbeing in schools using the GROW method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to present a practical case study demonstrating the implementation of wellbeing in schools using the GROW coaching method. The focus of the article is on highlighting the critical importance of wellbeing in the context of the Ministry of Education&apos;s strategy in the Czech Republic. In the first part, the article provides an overview of wellbeing&apos;s role within educational systems and why it is becoming an essential component of school management and student success. Various theoretical perspectives on the concept of wellbeing in education are explored, offering a broader understanding of how it can positively influence not only students, but also teachers and the entire school community. In the final section, the article outlines a step-by-step approach to implementing wellbeing in schools using the structured GROW coaching model, detailing the practical actions involved and how they align with achieving specific wellbeing goals. This detailed description of the action method demonstrates how the GROW model can be a powerful tool for school leaders to implement sustainable wellbeing practices, ensuring long-term benefits for both students and staff.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of wellbeing in schools using the GROW method

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present a practical case study demonstrating the implementation of wellbeing in schools using the GROW coaching method. The focus of the article is on highlighting the critical importance of wellbeing in the context of the Ministry of Education&apos;s strategy in the Czech Republic. In the first part, the article provides an overview of wellbeing&apos;s role within educational systems and why it is becoming an essential component of school management and student success. Various theoretical perspectives on the concept of wellbeing in education are explored, offering a broader understanding of how it can positively influence not only students, but also teachers and the entire school community. In the final section, the article outlines a step-by-step approach to implementing wellbeing in schools using the structured GROW coaching model, detailing the practical actions involved and how they align with achieving specific wellbeing goals. This detailed description of the action method demonstrates how the GROW model can be a powerful tool for school leaders to implement sustainable wellbeing practices, ensuring long-term benefits for both students and staff.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

    1805-4986

  • Svazek periodika

    2024

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13,25

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    75-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus