Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální dimenze ve vyučovacím procesu tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000225" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální dimenze ve vyučovacím procesu tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Škola, jako významná instituce v životě každého člověka, se podílí na socializaci žáků také prostřednictvím obsahu jednotlivých předmětů. V tělesné výchově je sociální interakce mezi učitelem a žáky bezprostřední a vnímaná v rozlišných situacích, které plynou z obsahu a jeho podání. Součástí sociálního jednání a chování je také komunikace, především mezi učitelem a žáky. Kooperace žáků v tělesné výchově, jenž je prostředkem pro ztotožnění se s principy sociálního chování a jednání v kolektivu, je navozována vhodnými pohybovými činnostmi. Příspěvek chce ukázat, jak žáci reagují na kooperativní aktivity a jak se staví k sociálně orientovaným otázkám ve vyučování tělesné výchovy. Analyzované údaje byly získány z dotazníku k diagnostice vyučovací jednotkya z chronografického záznamu v průběhu výzkumných měření na základních a středních školách a také na pedagogických praxích studentů Fakulty tělesné kultury.

  • Název v anglickém jazyce

    Social dimension in teaching-learning process in physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The school as an important institution in each person's life participates in socialisation of pupils also through the content of each subject. In physical education social interaction teacher-pupils is immediate and perceived in various situations that follow from the content and its interpretation. One part of social behaviour and conduct is also communication, preferably between teacher and pupils. Co-operation of pupils in physical education that is a mean for identifying with the principles of social behaviour and conduct in collective is induced by suitable movement activities. The article wants to show how pupils react on co-operative activities and how they face socially orientated questions in physical education instruction. Analysed data wereobtained from questionnaire of physical education diagnostic and from chronographical recordings made during research measurement at elementary and secondary schools and also during pedagogical practise of university students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sport v České republice na začátku nového tisíciletí: sborník příspěvků národní konference. Díl 1

  • ISBN

    80-86317-12-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    486

  • Strana od-do

    112-116

  • Název nakladatele

    Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku