Sociální dimenze ve vyučovacím procesu tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000225" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální dimenze ve vyučovacím procesu tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Škola, jako významná instituce v životě každého člověka, se podílí na socializaci žáků také prostřednictvím obsahu jednotlivých předmětů. V tělesné výchově je sociální interakce mezi učitelem a žáky bezprostřední a vnímaná v rozlišných situacích, které plynou z obsahu a jeho podání. Součástí sociálního jednání a chování je také komunikace, především mezi učitelem a žáky. Kooperace žáků v tělesné výchově, jenž je prostředkem pro ztotožnění se s principy sociálního chování a jednání v kolektivu, je navozována vhodnými pohybovými činnostmi. Příspěvek chce ukázat, jak žáci reagují na kooperativní aktivity a jak se staví k sociálně orientovaným otázkám ve vyučování tělesné výchovy. Analyzované údaje byly získány z dotazníku k diagnostice vyučovací jednotkya z chronografického záznamu v průběhu výzkumných měření na základních a středních školách a také na pedagogických praxích studentů Fakulty tělesné kultury.
Název v anglickém jazyce
Social dimension in teaching-learning process in physical education
Popis výsledku anglicky
The school as an important institution in each person's life participates in socialisation of pupils also through the content of each subject. In physical education social interaction teacher-pupils is immediate and perceived in various situations that follow from the content and its interpretation. One part of social behaviour and conduct is also communication, preferably between teacher and pupils. Co-operation of pupils in physical education that is a mean for identifying with the principles of social behaviour and conduct in collective is induced by suitable movement activities. The article wants to show how pupils react on co-operative activities and how they face socially orientated questions in physical education instruction. Analysed data wereobtained from questionnaire of physical education diagnostic and from chronographical recordings made during research measurement at elementary and secondary schools and also during pedagogical practise of university students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sport v České republice na začátku nového tisíciletí: sborník příspěvků národní konference. Díl 1
ISBN
80-86317-12-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
486
Strana od-do
112-116
Název nakladatele
Fakulta tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—