Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Secular trends in pupils' assessment of physical education lessons in regard to their self-perception of physical fitness across the educational systems of Czech Republic and Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33144668" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33144668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://epe.sagepub.com/content/early/2013/11/17/1356336X13508684.full.pdf+html" target="_blank" >http://epe.sagepub.com/content/early/2013/11/17/1356336X13508684.full.pdf+html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1356336X13508684" target="_blank" >10.1177/1356336X13508684</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Secular trends in pupils' assessment of physical education lessons in regard to their self-perception of physical fitness across the educational systems of Czech Republic and Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Observation of trends in physical education plays an integral role in motor-development diagnostics and in encouraging physical activity and a healthy lifestyle. This study aims to elucidate the current state of and trends in pupils' assessments of physical education lessons (PELs) in different education systems in the context of self-perception of physical fitness. The research was conducted during PELs taught by student teachers at primary schools and high schools in the Czech Republic and in Poland.Schools were selected annually between 2000 and 2011 according to the student teachers' places of residence. In total, the research involved 25,988 Czech pupils and 21,205 Polish pupils. At the end of each PEL, an anonymous questionnaire was distributed.The Czech and Polish versions contained cognitive, emotional, health, social, attitudinal, and creative dimensions and the supplementary dimension "pupil's role". For the analysis, pupils were divided according to their self-perceived ph

  • Název v anglickém jazyce

    Secular trends in pupils' assessment of physical education lessons in regard to their self-perception of physical fitness across the educational systems of Czech Republic and Poland

  • Popis výsledku anglicky

    Observation of trends in physical education plays an integral role in motor-development diagnostics and in encouraging physical activity and a healthy lifestyle. This study aims to elucidate the current state of and trends in pupils' assessments of physical education lessons (PELs) in different education systems in the context of self-perception of physical fitness. The research was conducted during PELs taught by student teachers at primary schools and high schools in the Czech Republic and in Poland.Schools were selected annually between 2000 and 2011 according to the student teachers' places of residence. In total, the research involved 25,988 Czech pupils and 21,205 Polish pupils. At the end of each PEL, an anonymous questionnaire was distributed.The Czech and Polish versions contained cognitive, emotional, health, social, attitudinal, and creative dimensions and the supplementary dimension "pupil's role". For the analysis, pupils were divided according to their self-perceived ph

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Physical Education Review

  • ISSN

    1741-2749

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    145-164

  • Kód UT WoS článku

    000333766700001

  • EID výsledku v databázi Scopus