Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Charakteristika týdenního pohybového režimu studentů Čajkovského gymnázia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000235" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000235 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Charakteristika týdenního pohybového režimu studentů Čajkovského gymnázia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úkolem této studie je zachytit běžnou úroveň a skladbu pohybové aktivity a inaktivity u adolescentů. Monitorování se zúčastnilo 27 děvčat [věk 16.98 let (0.36), hmotnost 55.13 kg (6.85)] a 24 chlapců [věk 17.14 let (0.48), hmotnost 66.92 kg (10.82)]. K monitorování bylo použito akcelerometrů Caltrac, pedometrů Omron a individuálního záznamového archu. Z výsledků uvádíme: úroveň průměrného aktivního energetického výdeje hodnotíme za nedostatečnou díky malému zastoupení aktivit středních a vysokých intenzit. Na celkové inaktivitě se nejvíce podílí škola. Chlapci stráví průměrně sezením ve škole 4.8 hodiny a děvčata 4 hodiny. Doba strávená před obrazovkou televize a monitoru počítače nepřekračuje 2 hodiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Weekly physical activity pattern of students of the middle school Čajkovského

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to describe the current level and the pattern of physical activity and inactivity of adolescents.We measured 27 girls [age 16.98 years (0.36), weight 55.13 kg (6.85)] and 24 boys [age 17.14 years (0.48), weight 66.92 kg (10.82)]. Energy expenditure was estimated by accelerometer Caltrac, the count of steps was estimated by pedometer Omron and activity and inactivity patterns were assessed by self-report. There is a low level of active energy expenditure due to insufficient moderate and vigorous activity. Boys (girls) spend about 4.8 (4) hours sitting in school. They spend less than 2 hours per day watching TV and sitting at the computer

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu

  • ISBN

    80-244-0528-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    406

  • Strana od-do

    11-17

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku