Charakteristika týdenního pohybového režimu studentů Čajkovského gymnázia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000235" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Charakteristika týdenního pohybového režimu studentů Čajkovského gymnázia
Popis výsledku v původním jazyce
Úkolem této studie je zachytit běžnou úroveň a skladbu pohybové aktivity a inaktivity u adolescentů. Monitorování se zúčastnilo 27 děvčat [věk 16.98 let (0.36), hmotnost 55.13 kg (6.85)] a 24 chlapců [věk 17.14 let (0.48), hmotnost 66.92 kg (10.82)]. K monitorování bylo použito akcelerometrů Caltrac, pedometrů Omron a individuálního záznamového archu. Z výsledků uvádíme: úroveň průměrného aktivního energetického výdeje hodnotíme za nedostatečnou díky malému zastoupení aktivit středních a vysokých intenzit. Na celkové inaktivitě se nejvíce podílí škola. Chlapci stráví průměrně sezením ve škole 4.8 hodiny a děvčata 4 hodiny. Doba strávená před obrazovkou televize a monitoru počítače nepřekračuje 2 hodiny.
Název v anglickém jazyce
Weekly physical activity pattern of students of the middle school Čajkovského
Popis výsledku anglicky
The purpose of this study is to describe the current level and the pattern of physical activity and inactivity of adolescents.We measured 27 girls [age 16.98 years (0.36), weight 55.13 kg (6.85)] and 24 boys [age 17.14 years (0.48), weight 66.92 kg (10.82)]. Energy expenditure was estimated by accelerometer Caltrac, the count of steps was estimated by pedometer Omron and activity and inactivity patterns were assessed by self-report. There is a low level of active energy expenditure due to insufficient moderate and vigorous activity. Boys (girls) spend about 4.8 (4) hours sitting in school. They spend less than 2 hours per day watching TV and sitting at the computer
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efekty pohybového zatížení v edukačním prostředí tělesné výchovy a sportu
ISBN
80-244-0528-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
406
Strana od-do
11-17
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—