Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A complex approach to the evaluation of the educational process in physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001218" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001218 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A complex approach to the evaluation of the educational process in physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Changes in conceptions of PE demand changes in the approach to evaluation and in value patterns. A holistic approach is characteristic and so is an increase in pupils' intervention in evaluation. The main tend in development of evaluation theory in PE isbased on multiple criteria and on alternative and authentic types of evaluation. In PE evaluation we find educational, psychosocial, ethnic and even historical-cultural aspects to be very topical. The presented research technologies expand our possibilities and improve the quality of evaluation of the educational process in PE.

  • Název v anglickém jazyce

    A complex approach to the evaluation of the educational process in physical education

  • Popis výsledku anglicky

    Changes in conceptions of PE demand changes in the approach to evaluation and in value patterns. A holistic approach is characteristic and so is an increase in pupils' intervention in evaluation. The main tend in development of evaluation theory in PE isbased on multiple criteria and on alternative and authentic types of evaluation. In PE evaluation we find educational, psychosocial, ethnic and even historical-cultural aspects to be very topical. The presented research technologies expand our possibilities and improve the quality of evaluation of the educational process in PE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kontrola i ocena w wychowaniu fizycznym

  • ISBN

    83-7374-005-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    391

  • Strana od-do

    83-89

  • Název nakladatele

    Dydaktyka Wychowania Fizycznego

  • Místo vydání

    Wroclaw

  • Místo konání akce

    Wroclaw

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku