Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001252" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001252 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this investigation was to evaluate the impact of including a student who uses a wheelchair and is given no direct support in a 4th grade general physical education (GPE) class on students without disabilities. Using an evaluate case studyresearch method, data were collected in the beginning and end of a 2-week GPE volleyball unit from 2 intact elementary school classes using 2 attitude inventories, volleyball skills, and knowledge test. Results indicated no significant class difference in volleyball skill and knowledge acquisitions. Overall, attitudes toward including a student with a disability tended to be positive in both classes. In adition, there was no significant time difference within the classes on either attitude inventory.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this investigation was to evaluate the impact of including a student who uses a wheelchair and is given no direct support in a 4th grade general physical education (GPE) class on students without disabilities. Using an evaluate case studyresearch method, data were collected in the beginning and end of a 2-week GPE volleyball unit from 2 intact elementary school classes using 2 attitude inventories, volleyball skills, and knowledge test. Results indicated no significant class difference in volleyball skill and knowledge acquisitions. Overall, attitudes toward including a student with a disability tended to be positive in both classes. In adition, there was no significant time difference within the classes on either attitude inventory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F00%2F1606" target="_blank" >GA406/00/1606: Nejlepší místo pro všechny (integrace mládeže s postižením prostřednictvím různých forem tělesné výchovy a sportu).</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adapted Physical Activity Quarterly

  • ISSN

    0736-5829

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    74

  • Strana od-do

    230-245

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus