Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001252" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001252 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this investigation was to evaluate the impact of including a student who uses a wheelchair and is given no direct support in a 4th grade general physical education (GPE) class on students without disabilities. Using an evaluate case studyresearch method, data were collected in the beginning and end of a 2-week GPE volleyball unit from 2 intact elementary school classes using 2 attitude inventories, volleyball skills, and knowledge test. Results indicated no significant class difference in volleyball skill and knowledge acquisitions. Overall, attitudes toward including a student with a disability tended to be positive in both classes. In adition, there was no significant time difference within the classes on either attitude inventory.
Název v anglickém jazyce
Impact of inclusion in general physical education on students without disabilities
Popis výsledku anglicky
The purpose of this investigation was to evaluate the impact of including a student who uses a wheelchair and is given no direct support in a 4th grade general physical education (GPE) class on students without disabilities. Using an evaluate case studyresearch method, data were collected in the beginning and end of a 2-week GPE volleyball unit from 2 intact elementary school classes using 2 attitude inventories, volleyball skills, and knowledge test. Results indicated no significant class difference in volleyball skill and knowledge acquisitions. Overall, attitudes toward including a student with a disability tended to be positive in both classes. In adition, there was no significant time difference within the classes on either attitude inventory.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F00%2F1606" target="_blank" >GA406/00/1606: Nejlepší místo pro všechny (integrace mládeže s postižením prostřednictvím různých forem tělesné výchovy a sportu).</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Adapted Physical Activity Quarterly
ISSN
0736-5829
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
74
Strana od-do
230-245
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—