Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of teaching process individualization by student of teaching profession of physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001268" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of teaching process individualization by student of teaching profession of physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the study is a system research on possibilities of individualization in preparation of PE teachers and to innovate contemporary conception of pedagogical training in tune with modern trends. Framed individualized didactic means (teachingand learning procedures, teaching models of different types of lessons and the like) were used in didactic activity of improvers in pedagogical training. Improvers' relation to individualized PE lessons led by improvers in the pedagogical training was determined by both quantitative (the standardized questionnaire) and qualitative (the evaluation of didactic process individualization by filling in enclosed anonymous questionnaires concerning four categories) analysis. The research proved that in occupational preparation of improvers during pedagogical training it is possible to use individualization successfully in physical education lessons with various content. Quantitative and qualitative inquiry proved that that improvers accept si

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of teaching process individualization by student of teaching profession of physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the study is a system research on possibilities of individualization in preparation of PE teachers and to innovate contemporary conception of pedagogical training in tune with modern trends. Framed individualized didactic means (teachingand learning procedures, teaching models of different types of lessons and the like) were used in didactic activity of improvers in pedagogical training. Improvers' relation to individualized PE lessons led by improvers in the pedagogical training was determined by both quantitative (the standardized questionnaire) and qualitative (the evaluation of didactic process individualization by filling in enclosed anonymous questionnaires concerning four categories) analysis. The research proved that in occupational preparation of improvers during pedagogical training it is possible to use individualization successfully in physical education lessons with various content. Quantitative and qualitative inquiry proved that that improvers accept si

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efekty ksztaľcenia i wychowania w kulturze fizycznej

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    457

  • Strana od-do

    223-229

  • Název nakladatele

    Akademia Wychowania Fizycznego (Katowice)

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku