Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualisation in professional preparation of the physical education teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F02%3A00000306" target="_blank" >RIV/61989592:15510/02:00000306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individualisation in professional preparation of the physical education teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    "Individualised didactic materials" were collaborated for improvement of quality during professional preparation of physical education teachers. Within pedagogical training in 2001 those materials were provided to practising students (from Faculty of Physical Culture) who started their first pedagogical training. Practising students were instructed about realisation of "individualised physical education lesson" (IPE). Achievement of realisation was part of quantitative as well as qualitative survey. Totally, 62 practising students and 802 pupils at basic and secondary schools took part in this survey. Results showed positive acceptance of IPE by practising students as well as their pupils. Students appraised preferably increasing of motivation, autonomous working and creativity in classes, free atmosphere, "good feeling", interest and enthusiasm in pupils and they are willing to accept impulses for increasing individualisation during instruction. Curriculum of pedagogical training as w

  • Název v anglickém jazyce

    Individualisation in professional preparation of the physical education teacher

  • Popis výsledku anglicky

    "Individualised didactic materials" were collaborated for improvement of quality during professional preparation of physical education teachers. Within pedagogical training in 2001 those materials were provided to practising students (from Faculty of Physical Culture) who started their first pedagogical training. Practising students were instructed about realisation of "individualised physical education lesson" (IPE). Achievement of realisation was part of quantitative as well as qualitative survey. Totally, 62 practising students and 802 pupils at basic and secondary schools took part in this survey. Results showed positive acceptance of IPE by practising students as well as their pupils. Students appraised preferably increasing of motivation, autonomous working and creativity in classes, free atmosphere, "good feeling", interest and enthusiasm in pupils and they are willing to accept impulses for increasing individualisation during instruction. Curriculum of pedagogical training as w

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus