Výsledky hodnocení individualizace vyučovacích jednotek tělesné výchovy u praktikantů na pedagogické praxi FTK UP Olomouc v roce 2001
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F03%3A00001267" target="_blank" >RIV/61989592:15510/03:00001267 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky hodnocení individualizace vyučovacích jednotek tělesné výchovy u praktikantů na pedagogické praxi FTK UP Olomouc v roce 2001
Popis výsledku v původním jazyce
Pro zlepšení profesní přípravy studentů tělesné výchovy byly vypracovány "individualizované didaktické materiály". Vypracované materiály byly dány k dispozici studentům tělesné výchovy na pedagogické praxi v roce 2001. Praktikující studenti byli před vlastní praxí informováni a poučení o podstatě "individualizovaných vyučovacích jednotek" Výsledky výzkumu byly sledovány kvalitativním i kvantitativním sledováním. Celkově se sledování zúčastnilo 62 praktikantů a 802 žáků základních a středních škol. Celkově přijímají žáci i praktikanti významně lépe vyučovací jednotky s individuálními znaky řízení. Největší rozdíly v hodnocení vyučovacích jednotek byly zjištěny v kreativní dimenzi a doplňující dimenzi "role žáka". Individualizace vyučovacích jednotek nabídla větší možnost a prostor pro samostatné a tvořivé řešení zadaných úkolů a umožnila žákům častěji se svobodně rozhodovat. Dle výsledků verifikace hodnocení efektivnosti pedagogické praxe studentů byly aktualizovány curricula pedagogick
Název v anglickém jazyce
The results of the evaluation of individualization of PE lessons accomplished by practising students of FTK UP Olomouc during their pedagogical training in 2001
Popis výsledku anglicky
"Individualised didactic materials" were collaborated for improvement of quality during professional preparation of physical education teachers. Within pedagogical training in 2001 those materials were provided to practising students (from Faculty of Physical Culture) who started their first pedagogical training. Practising students were instructed about realisation of "individualised physical education lesson" (IPE). Achievement of realisation was part of quantitative as well as qualitative survey. Totally, 62 practising students and 802 pupils at basic and secondary schools took part in this survey. Results showed positive acceptance of IPE by practising students as well as their pupils. Students appraised preferably increasing of motivation, autonomous working and creativity in classes, free atmosphere, "good feeling", interest and enthusiasm in pupils and they are willing to accept impulses for increasing individualisation during instruction. Curriculum of pedagogical training as w
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7042-268-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
96
Strana od-do
22-28
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—