Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individualizované vyučovací jednotky tělesné výchovy florbalu a basketbalu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002452" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002452 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individualized floorball and basketball physical education lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the thesis was to verify the possibility of the use of individualized school physical education (PE) lessons in the educational process. It consisted of monitoring pupils' physical activity in PE lessons. Caltrac Accelerometers and the Omron and Polar Sport Testers were used as tools to obtain the data. Pupils' assessment of PE lessons was acquired using standardized questionnaires. All comparisons of habitual and individualized lessons were done from the aspect of the gender and lesson content. The research took place at Gymnazium Čajkovského in Olomouc during coed PE lessons in forms 1, 2, and 3. For the research itself, models of basketball and floorball PE lessons were created both in traditional and individualized versions. From the applied research techniques, we chose Omron pedometres, which find out the number of steps, skips and body movements in pupils, Caltrac accelerometres, which examine pupils´energy output; and Polar Sport Testers, which monitor pulse frequenc

  • Název v anglickém jazyce

    Individualized floorball and basketball physical education lessons

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the thesis was to verify the possibility of the use of individualized school physical education (PE) lessons in the educational process. It consisted of monitoring pupils' physical activity in PE lessons. Caltrac Accelerometers and the Omron and Polar Sport Testers were used as tools to obtain the data. Pupils' assessment of PE lessons was acquired using standardized questionnaires. All comparisons of habitual and individualized lessons were done from the aspect of the gender and lesson content. The research took place at Gymnazium Čajkovského in Olomouc during coed PE lessons in forms 1, 2, and 3. For the research itself, models of basketball and floorball PE lessons were created both in traditional and individualized versions. From the applied research techniques, we chose Omron pedometres, which find out the number of steps, skips and body movements in pupils, Caltrac accelerometres, which examine pupils´energy output; and Polar Sport Testers, which monitor pulse frequenc

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Univerzita Palackého

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče