Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení motorických schopností a časná intervence u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami (případová studie)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005231" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005231 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.

  • Název v anglickém jazyce

    Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study

  • Popis výsledku anglicky

    he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    19-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus