Hodnocení motorických schopností a časná intervence u dětí předškolního věku s mentálními a vývojovými poruchami (případová studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00005231" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00005231 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study
Popis výsledku v původním jazyce
he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.
Název v anglickém jazyce
Motor skills assessment and early intervention for preschoolers with mental and developmental disorders: A case study
Popis výsledku anglicky
he purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with mental and developmental disorders and to propose individualized intervention programs. Participants included 6 children, 5 males and 1 female, 48 to 79 months old, who were attending the same special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of their performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Meanwhile qualitative results were obtained through personal observation. Finally a motor skill intervention program was planned for each child according to his/ her results.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
19-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—