Rozvoj motorických schopností u předškoních dětí s mentálním a vývojovým handicapem - rozdíly po ročním komplecním výukovém programu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F07%3A00006481" target="_blank" >RIV/61989592:15510/07:00006481 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this study was to re-assess the motor skill performance of preschool children with mental and developmental disorders. The study follows the first part of the study which was completed in 2006 (Samoulidu 2006). As of February 2007, the participants had completed one year comprehensive program at the special kindergarten. This program was guided by recommendations made from MABC (Henderson and Sudgen 1992). Motor skill improvements, social and behavior patterns of the children have also improved which was noted primarily from the qualitative observations. Positive development has taken place as a result of this early intervention.
Název v anglickém jazyce
Motor skill development in preschool children with mental and developmental disorders - the difference after 1 year comprehensive educational program
Popis výsledku anglicky
The aim of this study was to re-assess the motor skill performance of preschool children with mental and developmental disorders. The study follows the first part of the study which was completed in 2006 (Samoulidu 2006). As of February 2007, the participants had completed one year comprehensive program at the special kindergarten. This program was guided by recommendations made from MABC (Henderson and Sudgen 1992). Motor skill improvements, social and behavior patterns of the children have also improved which was noted primarily from the qualitative observations. Positive development has taken place as a result of this early intervention.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—