Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of early intervention movement program on motor skills development for preschoolers with autism spectrum disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10215243" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10215243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of early intervention movement program on motor skills development for preschoolers with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with autism spectrum disorder after eight weeks of physical activity intervention. Participants included 5 children, 4 male and 1 female, from 62 to 81 months old, who were attending the identical special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of children's performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Batttery forChildren (Henderson &amp; Sugden, 1992). Qualitative results were obtained through perronal observation. Motor skills intervention program continued eight weeks, and children were tested in pre and post intervention. Over the course of the intervention the four participants improved their motor skills, while ona did not. This study concluded that even preschool children with autism can improve their motor and social skills if they are involved in a physical activity at least twice a week

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of early intervention movement program on motor skills development for preschoolers with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the present study was to assess motor skills performance of preschoolers with autism spectrum disorder after eight weeks of physical activity intervention. Participants included 5 children, 4 male and 1 female, from 62 to 81 months old, who were attending the identical special kindergarten. Both quantitative and qualitative aspects of children's performance were examined. With regards to quantitative examination participants were measured with the test of Movement Assessment Batttery forChildren (Henderson &amp; Sugden, 1992). Qualitative results were obtained through perronal observation. Motor skills intervention program continued eight weeks, and children were tested in pre and post intervention. Over the course of the intervention the four participants improved their motor skills, while ona did not. This study concluded that even preschool children with autism can improve their motor and social skills if they are involved in a physical activity at least twice a week

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus