Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of Halliwick Method on aquatic skills of children with autism spectrum disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F22%3A73614601" target="_blank" >RIV/61989592:15510/22:73614601 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/19/23/16250" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/19/23/16250</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph192316250" target="_blank" >10.3390/ijerph192316250</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of Halliwick Method on aquatic skills of children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Swimming and the skills associated with participation in the aquatic environment tend to be an integral part of the movement literacy complex. Non-participation then affects the safety of movement in the aquatic environment and may also be the reason for the limitation of movement, psychological, and social development compared to peers. This study is a single-subject research study. The aim of this study is to evaluate the effect of a seven-week intervention program of the Halliwick method in the development of aquatic skills, gross motor skills, and mental skills relevant for aquatic competence for children with autism spectrum disorder. Seven children with autism spectrum disorder participated in swimming classes for a two-week baseline period and a seven-week intervention program of the Halliwick method, one time per week. To measure the effect in the field of aquatic skills, we used the Alyn Water Orientation Test 1. To determine the level of gross motor skills, we used the Gross Motor Function Measure test. There was an improvement in aquatic skills and gross motor skills in seven participants; two of them did not improve in mental adjustment oriented to the breathing control sections in the water.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of Halliwick Method on aquatic skills of children with autism spectrum disorder

  • Popis výsledku anglicky

    Swimming and the skills associated with participation in the aquatic environment tend to be an integral part of the movement literacy complex. Non-participation then affects the safety of movement in the aquatic environment and may also be the reason for the limitation of movement, psychological, and social development compared to peers. This study is a single-subject research study. The aim of this study is to evaluate the effect of a seven-week intervention program of the Halliwick method in the development of aquatic skills, gross motor skills, and mental skills relevant for aquatic competence for children with autism spectrum disorder. Seven children with autism spectrum disorder participated in swimming classes for a two-week baseline period and a seven-week intervention program of the Halliwick method, one time per week. To measure the effect in the field of aquatic skills, we used the Alyn Water Orientation Test 1. To determine the level of gross motor skills, we used the Gross Motor Function Measure test. There was an improvement in aquatic skills and gross motor skills in seven participants; two of them did not improve in mental adjustment oriented to the breathing control sections in the water.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Environmental Research and Public Health

  • ISSN

    1661-7827

  • e-ISSN

    1660-4601

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    16250

  • Kód UT WoS článku

    000896607300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85143684740