Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Halliwick concept of swimming and its influence on motoric competencies of children with severe and multiple disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F15%3A33157056" target="_blank" >RIV/61989592:15510/15:33157056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Halliwick concept of swimming and its influence on motoric competencies of children with severe and multiple disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to describe the influence of Halliwick concept of swimming on development of motor competencies of children with cerebral palsy. Participants of this study were ten children with severe and multiple disabilities - cerebral palsy (CP) and autism (mean age 5.5 years). Aquatic skills were evaluated using Water orientation test (WOTA) created by Tirosh, Katz-Leurer and Getz (2008). Gross motor skills were evaluated using Gross motor function measure (GMFM) by Russell(-----). Verbal evaluation by swimming instructors was also used as supplementary evaluation. Testing was done at the beginning and at the end of ten week Halliwick swimming intervention. Verbal evaluation was recorded after every swimming lesson. Results of WOTA testing showed improvement of aquatic skills in children with diparetic cerebral palsy by 0.64 points, in children with quadruparetic cerebral palsy by 0.76 points and in children with autism by 1.18 points. Gross motor skills improved by

  • Název v anglickém jazyce

    Halliwick concept of swimming and its influence on motoric competencies of children with severe and multiple disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to describe the influence of Halliwick concept of swimming on development of motor competencies of children with cerebral palsy. Participants of this study were ten children with severe and multiple disabilities - cerebral palsy (CP) and autism (mean age 5.5 years). Aquatic skills were evaluated using Water orientation test (WOTA) created by Tirosh, Katz-Leurer and Getz (2008). Gross motor skills were evaluated using Gross motor function measure (GMFM) by Russell(-----). Verbal evaluation by swimming instructors was also used as supplementary evaluation. Testing was done at the beginning and at the end of ten week Halliwick swimming intervention. Verbal evaluation was recorded after every swimming lesson. Results of WOTA testing showed improvement of aquatic skills in children with diparetic cerebral palsy by 0.64 points, in children with quadruparetic cerebral palsy by 0.76 points and in children with autism by 1.18 points. Gross motor skills improved by

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Adapted Physical Activity

  • ISSN

    1803-3857

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    34-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus