Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33149341" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33149341 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv Halliwickova konceptu na rozvoj plaveckých dovedností u dětí
Popis výsledku v původním jazyce
Přikládaný příspěvek popisuje možnosti využití Halliwickovy metody v rámci plaveckého výcviku. Plavání je pro klienty s diagnózou dětská mozková obrna (dále jen DMO) a autismem jednou z nejvhodnějších pohybových aktivit. Pro klienty se specifickými nároky je však zapotřebí nejen změna činností ale celého přístupu instruktorů. Jednou z forem, které plně respektují tyto požadavky je Halliwickův koncept plavecké výuky. K hodnocení výsledků byl využit Test plaveckých dovedností (dále jen WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). Výzkum byl prováděn na 15 probandech s různými typy DMO a autismem. Výzkum měl pretest a posttest design s dvouměsíčním intenzivním tréningem plavání pomocí Halliwickovy metody. Jelikož jsme nepracovali s homogenní skupinou klientů, probandi byli rozděleni do tří skupin dle typu diagnózy (kvadruspastická forma DMO, diparetická forma DMO a autismus) a po dvouměsíčním kurzu jsme hodnotili změny plaveckých dovedností pomocí WOTA testu.
Název v anglickém jazyce
The impact of the Halliwick concept to develop swimming skills in children with cerebral palsy and autism
Popis výsledku anglicky
Stoking post describes how to use Halliwick methods in swimming training. Swimming is for clients diagnosed with cerebral palsy (CP) and autism, one of the best physical activities. For clients with special needs but requires only changing the activity but the approach instructors. To evaluate the results of the use of the test swimming skills (hereinafter WOTA - Water orientation test (Tirosh, Katz-Leurer & Getz, 2008). research was conducted in 15 probands with different types of cerebral palsy and autism. research had pretest and posttest design with a two-month intensive training session with swimming Halliwick methods. since we have worked with a homogeneous group of clients probands were divided into three groups according to the type of diagnosis (kvadruspastická cerebral palsy, diparetic cerebral palsy and autism) and after a two-month course we evaluated the changes of swimming skills through WOTA test.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
59-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—