Metodologická specifika volby jednotky statistické analýzy v kinantropologickém výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006247" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologická specifika volby jednotky statistické analýzy v kinantropologickém výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá problematikou metodologického přístupu k volbě jednotky statistické analýzy a jejími důsledky v kinantropologickém výzkumu. Za tímto účelem prezentujeme snadno použitelné pomocné schéma postupu, které vytvořili Silverman a Solmon (1998).Na praktickém příkladu dokumentujeme, jak schéma volby jednotky statistické analýzy aplikovat ve výzkumné praxi. Porovnání dvou analýz dat s odlišnou jednotkou statistické analýzy ? jednotliví žáci nebo třída žáků ? prokázalo, že její vhodná volba je pro korektní vyhodnocení a interpretaci výsledků výzkumu nezbytná. V tomto kontextu také vystupuje do popředí kombinace kvantitativních a kvalitativních metodologických přístupů, v nichž spatřujeme jeden z největších výzkumných potenciálů v současné kinantropologii.
Název v anglickém jazyce
Methodological aspects of the selection of the unit of statistical analysis in kinanthropology research
Popis výsledku anglicky
To decide which unit should be chosen for a statistical analysis has been a difficulty in the methodology of kinanthropology research. The newly created construct "a unit of statistical analysis? is understood as a determinant (the layout of samples andsub-samples) of the research sample on which level the data are statistically processed. A scheme created by Silverman and Solmon (1998) is presented as an aid tool for clearer understanding of the methodological choice. An example is to illustrate how the scheme of the choice of a unit for statistical analysis can be applied in research praxis. A comparison of two data analyses which used different units of statistical analysis ? each student or a class of students- has shown that an appropriate choiceof the unit is essential for correct data evaluation and interpretation. Aspects that should be considered along with the level of statistical significance are effect size and practical significance. In such a context, qualitative method
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—