Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of Similarities in Approaches to Paired Comparisons in Visual Arts Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028T4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028T4 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-63319-6_25" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-63319-6_25</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-63319-6_25" target="_blank" >10.1007/978-3-030-63319-6_25</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of Similarities in Approaches to Paired Comparisons in Visual Arts Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In some applied sciences, the type of the qualitative research has been frequently appeared. However, the quantitative research can be also the useful methodology; even though, the statistical significance can increase the guarantee of the research. In this paper, the quantitative type of the methodology is presented on the applied practically realized research of the student’s results in the area of the visual arts education. On the data, the statistical approaches for purposes of the paired comparisons are applied. Firstly, the generally used statistical techniques of the paired tests are realized with an obtainment of p values, the test criterions and the effect sizes. As the second, the correlation coefficients and the descriptive characteristics are determined. Both approaches are provided with regards to the sample size. In the achieved results, the similarities of these different types of approaches are identified by the cluster analysis with regards to the changing the sample size.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of Similarities in Approaches to Paired Comparisons in Visual Arts Education

  • Popis výsledku anglicky

    In some applied sciences, the type of the qualitative research has been frequently appeared. However, the quantitative research can be also the useful methodology; even though, the statistical significance can increase the guarantee of the research. In this paper, the quantitative type of the methodology is presented on the applied practically realized research of the student’s results in the area of the visual arts education. On the data, the statistical approaches for purposes of the paired comparisons are applied. Firstly, the generally used statistical techniques of the paired tests are realized with an obtainment of p values, the test criterions and the effect sizes. As the second, the correlation coefficients and the descriptive characteristics are determined. Both approaches are provided with regards to the sample size. In the achieved results, the similarities of these different types of approaches are identified by the cluster analysis with regards to the changing the sample size.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Software Engineering Perspectives in Intelligent Systems (vol.2), Advances in Intelligent Systems and Computing (vol. 1295)

  • ISBN

    978-3-030-63318-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    294-303

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Zlin

  • Datum konání akce

    14. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku