Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006286" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006286 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Integrace žáků s tělesným postižením v kontextu školní tělesné výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Žáci s tělesným postižením tvoří v České republice největší skupinu individuálně integrovaných žáků. V oblasti tělesné výchovy však narazíme na problémy, které vycházejí z charakteru postižení a náplně hodin školní TV. Přesto se o integraci v TV dočtemev naší speciálně pedagogické literatuře velmi málo. Cílem tohoto článku je popsat stávající stav integrace ve školní tělesné výchově, poukázat na fakt, že uvolňování žáků s tělesným postižením ze školní tělesné výchovy je porušováním jejich práv na vzdělání, a navrhnout opatření ke zlepšení situace v ČR. Z výsledků je patrné, že učitelé tělesné výchovy pociťují nedostatek podpory pro individuální integraci žáků s tělesným postižením. Pouze 35,6 % žáků používajících ortopedický vozík je integrována do školní TV. Podpora integrace ve školní tělesné výchově musí být systematická, plánovitá a strukturovaná.
Název v anglickém jazyce
Integration of students with physical disabilties in general physical education
Popis výsledku anglicky
Students with physical disabilities are the biggest disability group to be individually integrated. In the area of physical education we face multiple problems associated with the nature of disability. Still in Czech special educational literature we canfind only little information. The aim of this article is to describe the state of integration in physical education and highlight the fact that excusing students from physical education (not providing services) is the violation of their human rights. Findings show the lack of support to students with disabilities and their teachers. Only 35,6 % of students who use wheelchair are integrated to general physical education. The support of integration in general physical education must be systematic, planned and structured.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—