Impulsy Jaroslava Foglara pro současné (zážitkové) pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006460" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006460 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Impulsy Jaroslava Foglara pro současné (zážitkové) pedagogy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje podněty návodné literatury Jaroslava Foglara pro pedagogické využití. Soustředí se na deskripci hodnot zdůrazňovaných v tomto výchovném systému a také na specifická témata a metody jeho působení (rozvoj tělesné zdatnosti a zdravého životního stylu; zájem o přírodu a pobyt v ní; přirozené rozvíjení mravnosti, cti a přátelství; formativní síla neformálního kolektivu; holistické propojení působení na všechny složky osobnosti; motivace prostřednictvím tajemství, dobrodružství a napodobitelného vzoru; síla tradice, obřadu a rituálů). Zmiňuje také vliv Jaroslava Foglara jakožto zdroje současné české podoby zážitkové pedagogiky.
Název v anglickém jazyce
Jaroslav Foglar's impulses for contemporary (experiential) educators
Popis výsledku anglicky
This paper is summarizing impulses of Jaroslav Foglar?s instructive literature for pedagogical utilization. It's concentrating on description of the values underlined in this educational system as well as on specific topics and methods of his activities(development of physical abilities and healthy lifestyle; an interest in nature and the stay in it; natural development of ethics, honesty and friendship; a formative strength of an informal collective; holistic interconnection of acting on all aspects of the personality; motivation through secrets, adventures and imitable example; strength of tradition, ceremony and rituals). It is also mentioning of Jaroslav Foglar?s influence as the source of contemporary Czech form of experiential education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—