Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011142" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011142 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the cross-cultural idea of ?education in nature?. This article focuses upon encouraging play and games at a programme level in the context of outdoor and adventure education settings. It also provides background to the work of Jaroslav Foglar and his influence through his stories of adventure and mystery on at least three generation?s relationship to nature, camping and scouting. Jaroslav Foglar documented how experience obtained through games can strengthen and consolidate personality development in an interesting form, without formalism and forcing, but naturally and spontaneously. These educational methods utilizing the phenomenon of ?game experience situations? provides a refreshing and broader perspective for creative programming practice in the outdoors, which involves the development of experiential learning involving all the senses.

  • Název v anglickém jazyce

    Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the cross-cultural idea of ?education in nature?. This article focuses upon encouraging play and games at a programme level in the context of outdoor and adventure education settings. It also provides background to the work of Jaroslav Foglar and his influence through his stories of adventure and mystery on at least three generation?s relationship to nature, camping and scouting. Jaroslav Foglar documented how experience obtained through games can strengthen and consolidate personality development in an interesting form, without formalism and forcing, but naturally and spontaneously. These educational methods utilizing the phenomenon of ?game experience situations? provides a refreshing and broader perspective for creative programming practice in the outdoors, which involves the development of experiential learning involving all the senses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Horizons

  • ISSN

    1462-0677

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Spring

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus