Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011142" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011142 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on the cross-cultural idea of ?education in nature?. This article focuses upon encouraging play and games at a programme level in the context of outdoor and adventure education settings. It also provides background to the work of Jaroslav Foglar and his influence through his stories of adventure and mystery on at least three generation?s relationship to nature, camping and scouting. Jaroslav Foglar documented how experience obtained through games can strengthen and consolidate personality development in an interesting form, without formalism and forcing, but naturally and spontaneously. These educational methods utilizing the phenomenon of ?game experience situations? provides a refreshing and broader perspective for creative programming practice in the outdoors, which involves the development of experiential learning involving all the senses.
Název v anglickém jazyce
Games and Play: Jaroslav Foglar's influence on Czech education in nature
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the cross-cultural idea of ?education in nature?. This article focuses upon encouraging play and games at a programme level in the context of outdoor and adventure education settings. It also provides background to the work of Jaroslav Foglar and his influence through his stories of adventure and mystery on at least three generation?s relationship to nature, camping and scouting. Jaroslav Foglar documented how experience obtained through games can strengthen and consolidate personality development in an interesting form, without formalism and forcing, but naturally and spontaneously. These educational methods utilizing the phenomenon of ?game experience situations? provides a refreshing and broader perspective for creative programming practice in the outdoors, which involves the development of experiential learning involving all the senses.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Horizons
ISSN
1462-0677
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
Spring
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—