Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Czech approach to outdoor adventure and experiential education: the influence of Jaroslav Foglarʼs work

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F17%3A73581367" target="_blank" >RIV/61989592:15510/17:73581367 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11510/17:10364874

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2017.1344557" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2017.1344557</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14729679.2017.1344557" target="_blank" >10.1080/14729679.2017.1344557</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Czech approach to outdoor adventure and experiential education: the influence of Jaroslav Foglarʼs work

  • Popis výsledku v původním jazyce

    While key personalities often connected with the roots of outdoor education and experiential learning, like Dewey, Seton, Hahn or Naess, are well known internationally, Jaroslav Foglar, a Czech outdoor and experiential educator, is mostly unknown to the international audience. The article adds to the literature related to Czech outdoor experience and focuses on introducing Foglar, his personality and work to a wider audience. Foglarʼs principles of boyhood are taking risks, active lifestyle, honest behaviour and learning in nature with others in a small group. Foglar’s specific outdoor adventure characteristics include timelessness, place, romance, mystery and challenge, and traditions with rituals. All these factors together point to Jaroslav Foglar being not only an important Czech writer and educator, but also potentially influencing the field of outdoor adventure and experiential education internationally.

  • Název v anglickém jazyce

    The Czech approach to outdoor adventure and experiential education: the influence of Jaroslav Foglarʼs work

  • Popis výsledku anglicky

    While key personalities often connected with the roots of outdoor education and experiential learning, like Dewey, Seton, Hahn or Naess, are well known internationally, Jaroslav Foglar, a Czech outdoor and experiential educator, is mostly unknown to the international audience. The article adds to the literature related to Czech outdoor experience and focuses on introducing Foglar, his personality and work to a wider audience. Foglarʼs principles of boyhood are taking risks, active lifestyle, honest behaviour and learning in nature with others in a small group. Foglar’s specific outdoor adventure characteristics include timelessness, place, romance, mystery and challenge, and traditions with rituals. All these factors together point to Jaroslav Foglar being not only an important Czech writer and educator, but also potentially influencing the field of outdoor adventure and experiential education internationally.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Adventure Education and Outdoor Learning

  • ISSN

    1472-9679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    321-337

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85021300784