Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in physical activity in pre-schoolers and first-grade children: longitudinal study in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011042" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in physical activity in pre-schoolers and first-grade children: longitudinal study in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: The transition from kindergarten to first year at school is associated with a variety of psychosocial changes in children. The aim of this longitudinal study was to identify the changes in children´s physical activity (PA) upon entry to firstyear at school; and to identify the days of the school week that exhibit low PA. Methods: We monitored the PA levels of 176 children twice: initially in kindergarten and again in first-year classes at school. The age (mean-standard deviation) of children at kindergarten was 5.7-0.5 years and 6.7-0.5 years at the first year of elementary school. We evaluated PA employing the activity energy expenditure (AEE - kcal/kg/day) from Caltrac accelerometer and daily amount of steps (STEPS) from Yamax pedometer.Participants were monitored over 7 days to include a weekend. Results: The mean AEE was 11.5 in pre-school girls and 12.9 kcal/kg/day in boys; and STEPS were 9923 steps/day in girls and 11 864 in boys on weekdays.At weekends, it was 11.5

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in physical activity in pre-schoolers and first-grade children: longitudinal study in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The transition from kindergarten to first year at school is associated with a variety of psychosocial changes in children. The aim of this longitudinal study was to identify the changes in children´s physical activity (PA) upon entry to firstyear at school; and to identify the days of the school week that exhibit low PA. Methods: We monitored the PA levels of 176 children twice: initially in kindergarten and again in first-year classes at school. The age (mean-standard deviation) of children at kindergarten was 5.7-0.5 years and 6.7-0.5 years at the first year of elementary school. We evaluated PA employing the activity energy expenditure (AEE - kcal/kg/day) from Caltrac accelerometer and daily amount of steps (STEPS) from Yamax pedometer.Participants were monitored over 7 days to include a weekend. Results: The mean AEE was 11.5 in pre-school girls and 12.9 kcal/kg/day in boys; and STEPS were 9923 steps/day in girls and 11 864 in boys on weekdays.At weekends, it was 11.5

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Child: Care, Health and Development

  • ISSN

    0305-1862

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus