Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nástup dětí do první třídy základní školy z pohledu pohybové aktivity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F08%3A00006236" target="_blank" >RIV/61989592:15510/08:00006236 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nástup dětí do první třídy základní školy z pohledu pohybové aktivity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nástup dětí do první třídy základní školy je provázen řadou biopsychosociálních změn v jejich životě. Cílem této studie je zachytit změny v pohybové aktivitě (PA) dětí po jejich nástupu do první třídy základní školy a dále najít pohybově slabé části školního týdne. PA 88 dětí (42 děvčat a 46 chlapců) byla opakovaně, v mateřské a v první třídě základní školy, monitorována akcelerometrem Caltrac a pedometrem Yamax po dobu jednoho týdne, včetně obou víkendových dnů. PA byla hodnocena na základě aktivního energetického výdeje (AEE ? kcal?kg-1?den-1) z akcelerometru Caltrac a denního počtu kroků z pedometru Yamax. AEE a denní počet kroků u předškolních dětí je v pracovních i víkendových dnech výrazně vyšší (p<0,0001) než po nástupu do první třídy základní školy. Pokles PA v pracovních dnech není patrný ve volném čase, ale za dobu trávenou ve škole (p<0,0001). Nejvýraznější úbytek PA u děvčat (-35 min?den-1) i chlapců (-30 min?den-1) nacházíme v době každodenní chůze (p<0,0001). Pohybově sla

  • Název v anglickém jazyce

    The commencement of children to first-grade of elementary school from viewpoint of physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    Children?s transition from kindergarten to elementary school is accompanied by numerous biological, psychical and social related changes in their life. The main aim of the longitudinal study was to identify the changes in physical activity (hereafter PA)of children upon the onset of their school attendance in the first grade and to find out the "physically weak" parts of the week when children are the least active. 88 children (42 girls and 46 boys) were repeatedly monitored using the Caltrac accelerometer and the Yamax pedometer whole week (including both weekend days) in kindergarten and in the first grade at elementary school. PA was assessed based on the active energy expenditure (AEE ? kcal?kg-1?day-1) from Caltrac accelerometer and the number ofsteps from Yamax pedometer. AEE and number of steps in preschool children are significantly higher (p<0.0001) than in first grade of elementary school. On weekdays, the decline of PA is significant mainly during school time rather than l

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Medicina sportiva Bohemica et Slovaca

  • ISSN

    1210-5481

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus