Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical activity of children in transition from kindergarten to the first grade of basic school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F09%3A00011146" target="_blank" >RIV/61989592:15510/09:00011146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    vlámština

  • Název v původním jazyce

    Fysieke activiteit de overgang van kleuterschool naar eerste leerjaar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Het doel van deze studie was dan ook om kleuters longitudinaal op te volgen om de veranderingen in hun energieverbruik bij activiteiten ("activity energy expenditure" of AEE) en aantal stappen (STEPS) te identificeren bij de aanvang van de eerste graad van het lager onderwijs alsook om na tegaan welke momenten van de schoolweek laag scoren betreffende FA. Dergelijke basisgegevens zijn belangrijk voor toekomstige interventieprogramma?s rond FA en voor evidence-based aanbevelingen voor FA. Een gestandaardiseerde methodologie van veldcontrole van FA werd gebruikt, zoals beschreven door Sallis et al. (1997). Wekelijkse controle van FA was gebaseerd op continue registratie gedurende een volledige dag en gebruikmakend van: de Yamax Digiwalker SW-200 pedometer (aantal stappen), de Caltrac accelerometer (activiteitenenergieverbruik of AEE) en, individuele grafiekkaarten om het type en de duur van de FA en de gegevens van Caltrac en Yamax te registreren. De overgang van kleuterschool naar lager

  • Název v anglickém jazyce

    Physical activity of children in transition from kindergarten to the first grade of basic school

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The transition from kindergarten to first-year at school is associated with a variety of psychosocial changes in children. The aim of this longitudinal study was to identify the changes in children?s physical activity (PA) levels upon entry to first year at school; and to identify the days of the school week that exhibit low PA levels. Methods: We monitored the PA levels of 88 children twice: initially in kindergarten and again in first-year classes at school. We evaluated PA levels employing the activity energy expenditure (AEE ? kcal?kg-1?day-1) from Caltrac accelerometer and daily amount of steps (steps) from Yamax pedometer. Participants were monitored over 7 days to include a weekend. Results: First-year school children had significantly lower AEE and steps than preschool (kindergarten) children on weekdays schooltime (including after-school nursery) and at the weekends (p < 0.0001). Decline in PA on weekdays was during time spent at school (p < 0.0001) and not during

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Beweging en voeding - Fundamenten van een gezonde levensstijl bij de schoolgaande jeugd: voldoende beweging en goede voedingsgewoontes

  • ISBN

    978-90-5487-570-3

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    VUBPress

  • Místo vydání

    Brussel

  • Kód UT WoS kapitoly