Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214161" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci

  • Název v anglickém jazyce

    Adapted Physical Activities of students with Cerebral Palsy

  • Popis výsledku anglicky

    Regular and optimal physical activity is primarily one of the preconditions for obtaining and maintaining good physical and mental condition. The main aim of this article is to describe the current status of participation of students with physical disability in the physical education and show the possible form and method of physical activities of these students. Study sample consisted from students with cerebral palsy attending primary school for students with multiple disabilities in Olomouc. The results illustrate the importance of institutional forms of physical activities such as physical education and school sports clubs, which are for most students the only physical activities throughout the day. Other factors significantly affecting the rate ofparticipation of pupils are level of pupils' motor skills, family approach to physical activities and pupil's access to information in the field of physical activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus