Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214161" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikované tělocvičné aktivity žáků s dětskou mozkovou obrnou
Popis výsledku v původním jazyce
Pravidelná a optimální tělocvičná aktivita představuje především jeden z předpokladů pro získání a udržení tělesné a duševní kondice člověka. U žáků s tělesným postižením (TP) jsou vhodně zvolené tělocvičné aktivity (TA) navíc považovány za velmi účelnýprostředek socializace a integrace těchto žáků do intaktní populace. Cílem studie, která je prezentována v tomto článku, je popsat současný stav participace žáků s TP v TA a poukázat na možnou podobu a způsob realizace TA těchto žáků. Cílovou skupinou byly žáci s dětskou mozkovou obrnou navštěvující základní školu speciální pro žáky s postižením více vadami v Olomouci. Z výsledků je patrný význam organizovaných forem TA jako je tělesná výchova a školní sportovní kroužky, které u většiny žáků představujíjediné TA v průběhu celého dne. Dalšími faktory výrazně ovlivňujícími míru participace žáků v TA úroveň motoriky žáků, přístup rodiny k TA a informovanost žáka v oblasti TA. Z těchto aspektů je potřeba vycházet při plánování a realizaci
Název v anglickém jazyce
Adapted Physical Activities of students with Cerebral Palsy
Popis výsledku anglicky
Regular and optimal physical activity is primarily one of the preconditions for obtaining and maintaining good physical and mental condition. The main aim of this article is to describe the current status of participation of students with physical disability in the physical education and show the possible form and method of physical activities of these students. Study sample consisted from students with cerebral palsy attending primary school for students with multiple disabilities in Olomouc. The results illustrate the importance of institutional forms of physical activities such as physical education and school sports clubs, which are for most students the only physical activities throughout the day. Other factors significantly affecting the rate ofparticipation of pupils are level of pupils' motor skills, family approach to physical activities and pupil's access to information in the field of physical activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—