Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33147525" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33147525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Specifika tělesné výchovy žáků s tělesným a kombinovaným postižením v podmínkách speciálního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Plánování a samotná realizace tělesné výchovy (TV) žáků s tělesným postižením vyžaduje v mnoha oblastech jiné podmínky, než u běžné populace. Tyto podmínky jsou dány charakterem a stupněm postižení či znevýhodnění žáka. V kontextu speciálního školství hovoříme o žácích s tělesným postižením (TP), u kterých se většinou k jejich somatickému postižení přidružily i další problémy komplikující možnost integrace do běžného typu škol. Jedná se především o kombinaci tělesného postižení s různým stupněm mentálního postižení, smyslovými vadami či jinými zdravotními komplikacemi. V praxi jde o velmi heterogenní skupinu žáků, u nichž plnění konceptu vzdělávacího oboru Tělesná výchova klade velmi vysoké nároky jak na odborné kompetence učitele, tak i na samotné podmínky školy (Šicová, 2007; Spurná, 2008). Analýzou současného stavu školní tělesné výchovy žáků s tělesným postižením v podmínkách speciálních škol se zabývala pilotní studie, která byla použita na šesti školách vzdělávajících žáky s těle
Název v anglickém jazyce
Physical education for students with physical and combined disabilities in special schools
Popis výsledku anglicky
Planning and teaching physical education for students with physical and combined disabilities in special schools requires different conditions then for pupils without disabilities. In special education we focus on students with combination of physical and intellectual impairments. We have used structured interviews to gather information about main four educational pillars of physical education (curriculum, teachers, students and material and space conditions).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
295-305
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—