Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of day, month and season pedometer-determined variability of physical activity of high school pupils in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10214315" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10214315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of day, month and season pedometer-determined variability of physical activity of high school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Long-term day-to-day monitoring of phys.activity (PA) has not been undertaken in adolescents. We monitored the school year-round pedometer-determined the level of PA in high school pupils in the CR. We observed the PA levels of 10 girls and 2 boys (aged16.0+-0.7 years). Each pupil wore a pedometer continuously for a year, and recorded steps/day into an activity diary. Mean daily step count was 14,727+-6,612 steps/day, and showed differences in steps/day across the days of the week, months and seasons (all with p {0.0001). The mean number of steps/day for weekdays was higher than weekend's values (p{0.0001), and was higher for days with PE lesson than for days without PE lesson (p{0.0001). The total contribution of PE class (90 minutes) to pupils' daily PA was 10.0% additional steps per PE day. This study contributes to understanding the day-to-day PA variability of adolescent pupils across the school year. Across all months and seasons, pupils achieved notably more steps on weekdays a

  • Název v anglickém jazyce

    Study of day, month and season pedometer-determined variability of physical activity of high school pupils in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Long-term day-to-day monitoring of phys.activity (PA) has not been undertaken in adolescents. We monitored the school year-round pedometer-determined the level of PA in high school pupils in the CR. We observed the PA levels of 10 girls and 2 boys (aged16.0+-0.7 years). Each pupil wore a pedometer continuously for a year, and recorded steps/day into an activity diary. Mean daily step count was 14,727+-6,612 steps/day, and showed differences in steps/day across the days of the week, months and seasons (all with p {0.0001). The mean number of steps/day for weekdays was higher than weekend's values (p{0.0001), and was higher for days with PE lesson than for days without PE lesson (p{0.0001). The total contribution of PE class (90 minutes) to pupils' daily PA was 10.0% additional steps per PE day. This study contributes to understanding the day-to-day PA variability of adolescent pupils across the school year. Across all months and seasons, pupils achieved notably more steps on weekdays a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Sports Science and Medicine

  • ISSN

    1303-2968

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus