Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10221746" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10221746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of the study was to examine the structure of the modified for Greece attitudinal scale of the Attitudes Toward Inclusion of Individuals with Physical Disabilities in Physical Education-Greece (ATIPDPE-GR), an instrument based on the theory ofplanned behavior (TPB) of Ajzen (2000) aiming to measure Greek physical educators' attitudes.Participants were 155 physical educators (85 females and 70 males) with a mean age of 37.68 years teaching either the Physical Education (PE) course or the Olympic & Paralympic Education (O&PE) course in seven different prefectures of Greece.Present results indicated that the ATIPDPE-GR can be a reliable instrument that measures PE teachers' attitudes and theory of planned behavior can provide a sound theoretical framework to study attitudes of physical educators.
Název v anglickém jazyce
Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education
Popis výsledku anglicky
The purpose of the study was to examine the structure of the modified for Greece attitudinal scale of the Attitudes Toward Inclusion of Individuals with Physical Disabilities in Physical Education-Greece (ATIPDPE-GR), an instrument based on the theory ofplanned behavior (TPB) of Ajzen (2000) aiming to measure Greek physical educators' attitudes.Participants were 155 physical educators (85 females and 70 males) with a mean age of 37.68 years teaching either the Physical Education (PE) course or the Olympic & Paralympic Education (O&PE) course in seven different prefectures of Greece.Present results indicated that the ATIPDPE-GR can be a reliable instrument that measures PE teachers' attitudes and theory of planned behavior can provide a sound theoretical framework to study attitudes of physical educators.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
40
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—