Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F10%3A10221746" target="_blank" >RIV/61989592:15510/10:10221746 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the study was to examine the structure of the modified for Greece attitudinal scale of the Attitudes Toward Inclusion of Individuals with Physical Disabilities in Physical Education-Greece (ATIPDPE-GR), an instrument based on the theory ofplanned behavior (TPB) of Ajzen (2000) aiming to measure Greek physical educators' attitudes.Participants were 155 physical educators (85 females and 70 males) with a mean age of 37.68 years teaching either the Physical Education (PE) course or the Olympic &amp; Paralympic Education (O&amp;PE) course in seven different prefectures of Greece.Present results indicated that the ATIPDPE-GR can be a reliable instrument that measures PE teachers' attitudes and theory of planned behavior can provide a sound theoretical framework to study attitudes of physical educators.

  • Název v anglickém jazyce

    Components of attitudes toward the inclusion of students with disabilities in physical education

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the study was to examine the structure of the modified for Greece attitudinal scale of the Attitudes Toward Inclusion of Individuals with Physical Disabilities in Physical Education-Greece (ATIPDPE-GR), an instrument based on the theory ofplanned behavior (TPB) of Ajzen (2000) aiming to measure Greek physical educators' attitudes.Participants were 155 physical educators (85 females and 70 males) with a mean age of 37.68 years teaching either the Physical Education (PE) course or the Olympic &amp; Paralympic Education (O&amp;PE) course in seven different prefectures of Greece.Present results indicated that the ATIPDPE-GR can be a reliable instrument that measures PE teachers' attitudes and theory of planned behavior can provide a sound theoretical framework to study attitudes of physical educators.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus