The concept of the implementation of present evidence-based knowledge and technology into the preparation of sport professionals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F13%3A33154746" target="_blank" >RIV/61989592:15510/13:33154746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813011427" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042813011427</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.075" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.075</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The concept of the implementation of present evidence-based knowledge and technology into the preparation of sport professionals
Popis výsledku v původním jazyce
The study assess the feasibility of the concept of professional preparation of sport teachers and instructors that attempts to connect education and research activities with the emphasis on presenting evidence-based knowledge and new technologies. The seven-year-long international study involved 670-850 university students annually. Students participated directly in the research activities that were in compliance with the curricula of sport education study programs. The presented educational model describes possibilities and major limits how to provide dozens evidence-based knowledge to prospective sport professionals in the areas of physical activity monitoring, self-assessment of physical fitness and evaluation of sport preferences.
Název v anglickém jazyce
The concept of the implementation of present evidence-based knowledge and technology into the preparation of sport professionals
Popis výsledku anglicky
The study assess the feasibility of the concept of professional preparation of sport teachers and instructors that attempts to connect education and research activities with the emphasis on presenting evidence-based knowledge and new technologies. The seven-year-long international study involved 670-850 university students annually. Students participated directly in the research activities that were in compliance with the curricula of sport education study programs. The presented educational model describes possibilities and major limits how to provide dozens evidence-based knowledge to prospective sport professionals in the areas of physical activity monitoring, self-assessment of physical fitness and evaluation of sport preferences.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
383-387
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Near East University, Nicosia, North Cyprus
Datum konání akce
27. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000326279900074