Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33152485" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33152485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Po úvodním pojmovém vymezení konceptu zážitkové pedagogiky jsou analyzovány studentské kvalifikační práce zabývající se touto edukativní oblastí a dále analyzovány články publikované ve vybraných pedagogických časopisech Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion. Cílem našeho zkoumání bylo zpřístupnit širší odborné veřejnosti metodologické postupy využívané v oblasti české zážitkové pedagogiky. Výstupem je vytvořená "typologie výzkumných metod v oblasti zážitkové pedagogiky", tedy souhrnný "inventář", uvádějící ke zvoleným oblastem výzkumu využívané metodologické postupy a konkrétní nástroje empirického šetření. Předkládaná studie poukazuje na neustále se zvyšující zájem ze strany studentů o téma zážitkové pedagogiky (vysuzovaný nejenom z rostoucího počtu obhájených kvalifikačních prací, ale také z jejich tematické šíře) a na druhé straně deklaruje nedostatečnou odbornou garanci vedoucích takových prací (patrnou z naprosto nedostatečné publikační aktivity pedagogů v ob
Název v anglickém jazyce
An analysis of the methodological techniques of published work in the field of experiential education
Popis výsledku anglicky
This article's main theme is an analysis of accessible published degree work and contributions in education journals with a focus on what is known as "experiential educatiion". We start by introducing the concept of experiential education and trying to define it. We then turn to the analysis of student degree work (masters, doctoral examination work and dissertations) and look specifically at the methodology and particular research tools used. Together with the qualification work we analyse articles published in selected Czech educational journals - Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion - likewise with a focus on experiential pedagogy. Our aim is to analyse the methodological tehcniques exploited in Czech experiential education aspresented in the student degree work and in the articles. Overall we analysed 1,088 student works, 107 of which met the criteria that we had chosen and related to the field of experiential pedagogy. Of these 76 were empirical in research
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
407-421
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—