Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33152485" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33152485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza metodologických postupů publikovaných prací v oblasti zážitkové pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Po úvodním pojmovém vymezení konceptu zážitkové pedagogiky jsou analyzovány studentské kvalifikační práce zabývající se touto edukativní oblastí a dále analyzovány články publikované ve vybraných pedagogických časopisech Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion. Cílem našeho zkoumání bylo zpřístupnit širší odborné veřejnosti metodologické postupy využívané v oblasti české zážitkové pedagogiky. Výstupem je vytvořená "typologie výzkumných metod v oblasti zážitkové pedagogiky", tedy souhrnný "inventář", uvádějící ke zvoleným oblastem výzkumu využívané metodologické postupy a konkrétní nástroje empirického šetření. Předkládaná studie poukazuje na neustále se zvyšující zájem ze strany studentů o téma zážitkové pedagogiky (vysuzovaný nejenom z rostoucího počtu obhájených kvalifikačních prací, ale také z jejich tematické šíře) a na druhé straně deklaruje nedostatečnou odbornou garanci vedoucích takových prací (patrnou z naprosto nedostatečné publikační aktivity pedagogů v ob

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of the methodological techniques of published work in the field of experiential education

  • Popis výsledku anglicky

    This article's main theme is an analysis of accessible published degree work and contributions in education journals with a focus on what is known as "experiential educatiion". We start by introducing the concept of experiential education and trying to define it. We then turn to the analysis of student degree work (masters, doctoral examination work and dissertations) and look specifically at the methodology and particular research tools used. Together with the qualification work we analyse articles published in selected Czech educational journals - Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion - likewise with a focus on experiential pedagogy. Our aim is to analyse the methodological tehcniques exploited in Czech experiential education aspresented in the student degree work and in the articles. Overall we analysed 1,088 student works, 107 of which met the criteria that we had chosen and related to the field of experiential pedagogy. Of these 76 were empirical in research

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    407-421

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus