Pohybová koordinace a zpracování vizuálních Informací u studentů středních škol s rizikem vývojové poruchy pohybové koordinace: dvouletá studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F14%3A33153784" target="_blank" >RIV/61989592:15510/14:33153784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/190" target="_blank" >http://www.telesnakultura.upol.cz/index.php/telesnakultura/article/view/190</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohybová koordinace a zpracování vizuálních Informací u studentů středních škol s rizikem vývojové poruchy pohybové koordinace: dvouletá studie
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie byl prozkoumat, jak podprůměrná úroveň motorické koordinace u studentů středních škol může být spojena s kapacitou pro zpracování vizuálních informací. V první fázi studie byl u studentů středních škol a učilišť s podprůměrnou úrovní motorické koordinace (n = 52) analyzován vztah mezi podprůměrnou motorickou koordinací (test MABC-2) a neurokognitivní schopností zpracovat vizuální informace (počítačově řízené testy jednoduché a výběrové reakce na vizuální podněty). V druhé fázi studie byli studenti s mírnými až významnými motorickými obtížemi (n = 34) opakovaně testováni dva roky po vstupním testování pro hodnocení změn motorické koordinace. Podprůměrná úroveň pohybové koordinace korelovala s některými ukazateli výběrové reakce s determinací R2 9-15%. Po dvou letech bylo u 47% studentů s předchozím nálezem rizika vývojové poruchy pohybové koordinace zjištěno přetrvávání motorických obtíží. Studie naznačuje, že přetrvání deficitu v motorické koordinaci u adolescentů se může
Název v anglickém jazyce
Motor coordination and visual information processing in high school students at risk of developmental coordination disorder: Two year follow-up study
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to examine how a below-average motor coordination in the students can be associated with a the visual information processing ability. In the first phase of the study the below-average motor coordination (the MABC-2 test) in the students of the high and vocational schools (n =52) was analysed on its relation to the ability of visual information processing (the computer-based simple and choice reaction test). In the 2nd phase of the study the students with moderate and significantmotor difficulties (n = 34) were reassessed two years after the initial testing to examine the changes in motor coordination. The below-average motor coordination correlated with the several measures of choice reaction with a determination R2 9-15%. Ofthe students with previous finding of a risk of developmental coordination disorder the persistence of motor difficulties was revealed in the 47% of these students. The study suggested that persistence of the motor coordination deficit ca
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0946" target="_blank" >GAP407/11/0946: Identifikace faktorů vývoje motoriky adolescentů s vývojovou poruchou motorické funkce</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
26-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—