Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playway: Nechte mě si hrát

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F16%3A33161580" target="_blank" >RIV/61989592:15510/16:33161580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Playway: Nechte mě si hrát

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dnešní doba vnesla díky rozvoji pokročilých technologií i zcela nové typy her, které se mohou zcela odehrávat ve virtuálním světě. Trávení volného času dětí má proto stále častěji charakter pasivní zábavy. V návaznosti na tento trend byl odborníky na dětskou hru vytvořen ve Velké Británii projekt "Dobrovolníci v playwork" (VIP), s cílem navrátit dětskou hru ke svým kořenům. Byl připraven vzdělávací kurz s důrazem na kompetence podporující svobodně zvolenou hru, podporu kreativity, soběstačnosti i zodpovědnosti dětí při hře. Pedagog zde má roli zejména jako tvůrce motivujícího prostředí a poskytovatele prostředků ke zvolené hře. Po úspěšném ověření v Británii se projekt rozšířil i do vybraných evropských zemí včetně České republiky. Dalšími zapojenými zeměmi byly Itálie, Turecko, Rakousko, Maďarsko a Portugalsko. Příspěvek seznamuje se základní strukturou a možnými perspektivami vzdělávacího kurzu, který byl realizován na Univerzitě Palackého v Olomouci (dále UPOL). V rámci dvouleté spolupráce (2014-2015) byla struktura původního britského kurzu VIP upravena a pilotně ověřena ve všech zúčastněných zemích. Na podkladě vyhodnocení zkušeností a příkladů dobré praxe participujících zemí byly vytvořeny podpůrné výukové materiály, které jsou dostupné v sedmi jazykových mutacích. Během realizovaných pilotních kurzů bylo na Fakultě tělesné kultury UPOL vyškoleno celkem 65 lektorů. Na základě výstupů evaluačních dotazníků předložených participantům po ukončení kurzu a následně po 8 měsících, kde většina reakcí účastníků programu byla kladných, se nyní jedná o začlenění kurzů do pregraduálního a postgraduálního vzdělávání studentů pedagogických oborů na UPOL. Jedná se rovněž o navazujícím projektu, kdy by umožnil rozšíření participujících zemí.

  • Název v anglickém jazyce

    Play-way: Supporting children's play

  • Popis výsledku anglicky

    In today's world, new technologies bring completely new types of games that may take place completely in the virtual reality. Children's leisure time has therefore increasingly passive character. Following this trend, experts on child's play from UK created a project "Volunteers in playwork" (VIP), to return a child's play to its roots. The emphasis is to promote freely chosen play, to promote creativity, self-sufficiency, and responsibility of children at play. The educator has the role as the creator of a motivating environment and provider of resources for the chosen play. After successful validation in, the UK, the project has expanded to selected European countries including the Czech Republic. Other participating countries were Italy, Turkey, Austria, Hungary and Portugal. The paper introduces the basic structure and possible perspectives of training course, which was realized at Palacký University in Olomouc (UPOL). Within two-year collaboration (2014-2015), the structure of the original British VIP course has been modified and subsequently pilot tested in all participating countries. On the basis of an evaluation of experiences and good practices in participating countries, supporting educational materials have been developed which are available in seven languages. A total of 65 teachers were trained to UPOL during pilot courses. Based on the results of evaluation questionnaires given immediately after course and as follow up after 8 months, where most of the program participants' responses was positive, the inclusion of courses to undergraduate and postgraduate students of educational programs at UPOL is now being discussed. A follow-up project, which would allow expansion of participating countries, is also dealt.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Benefity sportovních a prožitkových aktivit v edukačních souvislostech

  • ISBN

    978-80-87723-30-2

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    287-289

  • Počet stran knihy

    340

  • Název nakladatele

    VŠTVS Palestra

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly